Nekromanti Sagan Om Ringen...Filmen *DELETED*

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Sagan Om Ringen...Filmen

Jaha, det var ju fint skrivet. Men dela med dig av dina tankar om filmen någon annanstans. HELT fel forum papphatt/images/icons/mad.gif
 

Mindgaps

Veteran
Joined
18 Apr 2001
Messages
182
Location
Göteborg
Filmen HAR med rollspel att göra!

Tycker att just denna filmen är mycket rollspelanknuten. Och det skrev jag i början, så om du eller några andra vill påpeka att detta är ett rollspelsforum får gjärna hålla den åsikten till er själva.
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Censur

Jag har visserligen inte kunnat läsa det ursprungliga inlägget (eftersom det är borttaget) men jag vågar ändå påstå att Sagan om Ringen på något vis har någonting med rollspel att göra. Och i och med att boken har något med rollspel att göra, kanske också filmen har det. Jag tycker det. Susanne Ljung tycker det. Sverox verkar tycka det. Kanske till och med Forodrim tycker det.
Åtminstone är det lika mycket rollspel som serverutrymme eller kartor.

Jag tror helt enkelt att alla som ivrar för att ta bort vissa inlägg har alltför låga tankar om folks generella intelligens.
Borde det inte vara upp till mig att välja om jag vill läsa vad någon säger om Sagan om Ringen?

För övrigt tror jag att till exempel www.rollspel.nu-forumet är mer passande för formaliafrågor, varför hela denna tråd kanske borde flyttas dit. Trots allt är detta ett rollspelsforum.

// olav
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Censur

nog tycker jag att SF- och Fantasy-kulturforumet passar bäst: "För alla er som vill diskutera kultur, såsom litteratur och film, med anknytning till Fantasy- och Science Fiction-rollspel." Som det står i forumsbeskrivningen.

Där kan du ju också läsa Fades inlägg.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Filmen HAR med rollspel att göra!

Att hålla åsikter för oss själva är väl dumt i ett forum. Det förlorar liksom sin betydelse då. Och tydligen så hade jag trots allt rätt, ditt inlägg har ju flyttats så.../images/icons/grin.gif
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Re: Censur

nog tycker jag att SF- och Fantasy-kulturforumet passar bäst:
Absolut, det tycker jag också.
Men å andra sidan hade väl antagligen inte författaren skrivit sitt inlägg här om han inte tyckte att det passade. Frågan blir alltså: vem tycker mest rätt, han eller någon annan? Risken finns att han tycker mindre rätt bara för att du är moderator således har makt över honom.
Ett mycket mer kreativt sätt att lösa problemet med "fel sak på fel plats" vore att du som moderator flyttade tråden till "rätt" forum och postade en hänvisning där meddelandet tidigare var.
Precis som du nu gjorde, i ditt senaste inlägg.

mvh Olav
 
Top