Nekromanti Saga Trudvang

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Undrar om någon kan tänkas ha pdf:en av Anders Lekbergs konverting Saga Trudvang? Verkar inte längre finnas på Saga Games hemsida.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
En mycket god gärning! Lyfter på hatten för Arfert. ????
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
När du ändå är med på denna tråd Arfert. Vad är skilnaderna i Saga & Fantasys regler?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,081
Location
Göteborg
Lightshy;n219602 said:
När du ändå är med på denna tråd Arfert. Vad är skilnaderna i Saga & Fantasys regler?
Jag är inte Arfert, men som någon som lästa båda delarna:

Saga är T20-baserat BRP-derivat. Fantasy är tärningspölar.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
En av mina favoritgrejer till Saga! Skönt att den är på plats igen.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Nu får jag ta och införskaffa Draksaga i fysiskt format också. Har iof redan Saga men känns passande att använda Draksaga till Saga Trudvang.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Botulf;n219620 said:
Nu får jag ta och införskaffa Draksaga i fysiskt format också. Har iof redan Saga men känns passande att använda Draksaga till Saga Trudvang.
Ja det tycker jag du ska göra!
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,142
Jag passade på att beställa Saga nu när MylingSpel köpt upp en stor del av lagret och rear ut det.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
luddwig;n219758 said:
DrakSaga är en omarbetning av Saga för att passa spelstilen i gamla Drakar och Demoner. En god idé men personligen har jag svårt för bokens layout.

http://www.drivethrurpg.com/product/159516/DrakSaga
Det är en fan-produkt som layoutats i Publisher om jag minns rätt. Med tanke på det ser den väldigt bra ut. Mina illustrationer används med mitt tillstånd. Och reglerna är det inget fel på. ;)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,553
Arfert;n219780 said:
Det är en fan-produkt som layouts i Publisher om jag minns rätt.
Jag vill minnas att det diskuterades här på forumet faktiskt. Sedan är layout till stor den en fråga om tycke och smak så någon annan kanske upplever den som finfin.
 
Top