Nekromanti Saga Trudvang klart

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Wohoooo !!

Det var ju goda nyheter !!!
Gissa vem som ska ladda ner det hela... =)

/ Johan K, som just har avslutat sitt Eon-spelande för denna gång.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Hoppas du gillar det

Jag hoppas att du kommer att tycka om det (så klart).

Återkom gärna med kommentarer, lite feedback är alltid trevligt.

/ Andy, som vill veta vad folk tycker om Saga Trudvang
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
432
Location
Jönköping
Re: Hoppas du gillar det

Riktigt snyggt och bra men jag saknar regler/hjälp för att konvertera redan skapade rollpersoner till Sagas system.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Hoppas du gillar det

Aaah! Jag visste att just det skulle kom upp. :gremlaugh:

Well, kanske en dålig ursäkt, men jag har inte hunnit göra dom än, och jag var sugen på att få ut grunden, så det kommer konverteringsregler för att översätt färdiga DoD-rollpersoner till Sagas regler.

Men det blir i en separat artikel (ganska kort skulle jag tro).
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
432
Location
Jönköping
Re: Hoppas du gillar det

Det var det jag ville höra - att det är planerat att komma konverteringsregler. Jag är lat och vill att andra gör jobbet åt mig :gremsmile:
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Hoppas du gillar det

JA, det är tur att jag är så överproduktiv. :gremwink:

Vad kul att du gillar det i övrigt.

Ska du starta en kampanj eller köra äventyret Huset bortom dörren, kanske?
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
432
Location
Jönköping
Re: Hoppas du gillar det

Det blir nog inte mycket till spelande framöver tyvärr. Håller på med en kampanj i Trudvang med DoD-reglerna och jag tror inte de andra spelarna vill byta över till Saga regelsystem. Dessutom är SL nybliven pappa och bor utomsocknes.

Men det är kul att läsa Saga Trudvang i alla fall och jag skulle vilja testa att konvertera min rollperson till Saga Trudvang-reglerna :gremsmile:
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Konv. rollperson

Konverteringsreglerna för att "översätta" sin rollperson till Sagas regler kommer att vara mycket enkla och smidiga. Det kommer inte att vara massa uträkningar och "det måste vara det här"-grejer utan mer den här färdigheten kan du matcha mot den, eller kanske den.

Du får gärna testa att översätta en gubbe och komma med idéer och förslag. Keep it simple. :gremlaugh:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Med reservation för att jag inte läst Saga så vill jag säga att det verkar lovande. Det verkar dödligt nog iaf (med förbehåll för att jag har noll koll, som sagt). Men en fråga: troll? Hur vet jag hur mycket ett troll har i KP? Är det samma värden som i Jorges, eller måste man sätta sig ner och göra en ny uträkning eller finns det redan skogstroll i Sagaboken eller kommer det senare?


Storuggla, lockande tankar
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Trollet anfaller

Troll finns beskrivna i Sagas grundregelbok. Den typen av troll skulle jag jämföra med gråstroll i Trudvang (men du kan nog köra dom som skogstroll och kungstroll också).

Kul att du tycker om det, förresten. Ja, det är dödligt och det krävs väldigt lite bokföring för att se hur död du är. :gremlaugh:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Trollet anfaller

Du vet att jag kommer på sova på soffan nu när jag köper ett spel till som jag inte kommer spela? :gremgrin:


Storuggla, fötterna hamnar utanför
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Trollet anfaller

Är det så farligt. Saga kostar ju bara 300 kr (max, 279 eller något sådant eller var det 249 kr, kolla med Arfert). :gremlaugh:

Köp på bara!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Trollet anfaller

runt 250-270 spänn i butik, 200 spänn av mig på konvent, och så har jag ett antal "feltryckta" (lite text inne i boken som har blivit lite för fet på ett fåtal sidor, och ett feltryck på baksida, som jag "klistrat över".. men annars en snygg och fullt användbar bok).. de släpper jag till "utvalda" för en hundring.

Föredrar iofs att folk köper i butik, för då fortsätter butikerna att beställa från mig.
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Jag har inte hunnit läsa igenom allt än så jag kommer med ett inlägg till senare, men jag måste bara säga redan nu att illustrationerna är riktigt bra!
Kul att se att de kan vara så snygga trots att det är en gratis produkt
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
vi skulle ALDRIG göra en ful produkt, oavsett om det är gratis eller inte.. ;-)

Och supertack!
 

Fierce

Veteran
Joined
22 Feb 2008
Messages
9
Location
Karlstad
Jag måste säga att Saga Trudvang helt klart överträffade mina förväntningar. Illustrationerna håller hög klass och layouten är mycket tilltalande. Reglerna är enkla vilket innebär att spelledaren kan fokusera på den underbara spelvärlden istället för att lägga en massa energi på Riotminds tungrodda och illa konstruerade system. Bra jobbat!

Tyvärr verkar ni ha haft bråttom med att få Saga Trudvang färdigt och helt hoppat över korrekturläsningen. Det är gott om störande småfel, både stavfel och språkliga missar som förefaller vara rena slarvfel. Varför inte ta lite tid och gå igenom allt, korrigera och lägga upp en rättad version? Det är synd att låta något som är så bra försämras av onödiga slarvfel!
 
Top