Nekromanti SAGA framtid?

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
Hej! Förstår att Fantasy är högprioriterat för tillfället (vilket är toppenkul) och SK/PW står på tur men tänkte ändå höra mig för om det kommer att dyka upp några nyheter till saga (V2.0, moduler, äventyr etc etc)?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Har planerat ett Saga 2.0.. i stort sett samma regler, med små förbättringar. och mer kampanjmaterial; mer culture gaming.

Alternativ en ren Arcaria-bok, som funkar både med F! och Saga, och reglerna enbart nedladdningsbart som PDF. Om man gör Arcaria till F! blir det kanske mer intressant för fler.

Men jag har andra prylar som ska göras först. Monsterbok och Äventyrsbok till F!, Svenska Kulter. PW-boken (som har legat 90% klar i ett par år)...

Tills vidare får man köpa Saga på Lulu.

Jo förresten, funderar att släppa Saga som vanlig ePub. Men är splittrad, så det vore nice om nån som är bra på det formatet hjälpte mig med det.
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
Har planerat ett Saga 2.0.. i stort sett samma regler, med små förbättringar. och mer kampanjmaterial; mer culture gaming.

Alternativ en ren Arcaria-bok, som funkar både med F! och Saga
Om modulen fungerar till både Saga och F! är det ju toppen :gremsmile: Håller precis på att formulerar en mer cultureinriktad kampanj till Saga som vår lilla grupp rollspelsveteraner ska få prova...därav förfrågan :gremsmile: kul att det ligger på arbetsbordet om än långt ner i högen av projekt :gremsmile: tyvärr är jag ingen fena på ePub grejjer så jag kan inte hjälpa dig där :gremfrown:
Fortsatt lycka till med alla projekt!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Jedvard said:
Håller precis på att formulerar en mer cultureinriktad kampanj till Saga som vår lilla grupp rollspelsveteraner ska få prova...
Skriv gärna om kampanjen i när ni kommer igång! Spelrapporter från folk som spelar Saga är man inte sådär hemskt bortskämd med.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
I alla fall vill jag inte släppa Arcaria... Det är en bra spelvärld för oss som gillar lite mer nedtonade fantasyvärldar.. (fast ändå med lite Ivanhoe/Robin Hood/matine-känsla)... funkar toppen till andra spel än mina med; RQ, Dragon Warriors, Gurps, Harnmaster, kanske Savage Worlds...
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
DeBracy said:
Jedvard said:
Håller precis på att formulerar en mer cultureinriktad kampanj till Saga som vår lilla grupp rollspelsveteraner ska få prova...
Skriv gärna om kampanjen i när ni kommer igång! Spelrapporter från folk som spelar Saga är man inte sådär hemskt bortskämd med.
ska försöka knåpa ihop något när vi satt igång...just nu håller vi på att avrunda en Wasteland kampanj...(ja det gamla spelet från Lancelot Games:)
För övrigt: Tack för trevlig läsning och bra musiktips på din blogg :gremsmile: (NORBANNOG för den är väl din?)

I alla fall vill jag inte släppa Arcaria... Det är en bra spelvärld för oss som gillar lite mer nedtonade fantasyvärldar.. (fast ändå med lite Ivanhoe/Robin Hood/matine-känsla)... funkar toppen till andra spel än mina med; RQ, Dragon Warriors, Gurps, Harnmaster, kanske Savage Worlds...
Den är toppen fast jag ska erkänna att jag tillochmed tonar ner alver, dvärgar och annat ickemänskligt ännu mer utan att ta bort dem helt...gör dem mer mytologiska, mystiska och tillbakadragna...
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Jedvard said:
För övrigt: Tack för trevlig läsning och bra musiktips på din blogg :gremsmile: (NORBANNOG för den är väl din?)
Ja, stämmer bra. Det var roligt att höra, särskilt att musiktipsen uppskattas!
 

Nicolas

Veteran
Joined
8 May 2012
Messages
21
Location
Stockholm
Arfert said:
Jo förresten, funderar att släppa Saga som vanlig ePub. Men är splittrad, så det vore nice om nån som är bra på det formatet hjälpte mig med det.
Har du tillgång till Mac? Då skulle jag rekommendera iBooks Publisher appen (gratis) och mycket enkel att jobba med, en nackdel är att jag tror du bara når ut till iBooks då. Annars har du ju Scrivener eller Storyist som kan omvandla till epub och kindle format.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jup, jag använder mac. Naturligtvis. :gremsmile:
Ska kolla in dina tips! Har ju både Scrivener och iBooks. Saga innehåller ju saker som tabeller, och det är ju lite struligt att få till i iPub vad jag vet.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
Arfert said:
Jup, jag använder mac. Naturligtvis. :gremsmile:
Ska kolla in dina tips! Har ju både Scrivener och iBooks. Saga innehåller ju saker som tabeller, och det är ju lite struligt att få till i iPub vad jag vet.
Funkar inte PDF till läsplattor etc?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,562
Location
Rissne
Caligo said:
Funkar inte PDF till läsplattor etc?
Jo, men inte så superbra på telefoner. Eller på mindre plattor. Beroende på layout.

//Krank, läser mest på sin telefon numera
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Caligo said:
Funkar inte PDF till läsplattor etc?
Nja, sådär. man får anpassa layouten till mindre plattor i så fall. Epub är bättre ur läsbarhetssynpunkt, om än fulare.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
Arfert said:
Caligo said:
Funkar inte PDF till läsplattor etc?
Nja, sådär. man får anpassa layouten till mindre plattor i så fall. Epub är bättre ur läsbarhetssynpunkt, om än fulare.
Såg att du gjort en epub av Fantasy!. Då kan du väl göra Saga också? Enklast är väl genom InDesign?
 
Top