Nekromanti Saddam the gamer?

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Saddam the snuskis?

Saddam gillade tavlor av Rowena Morril, känd fantasyillustratör. De fanns på väggarna i hans lovenest.

(kollar på bilden i artikeln...)
Tja, Adolf Hitlers privata konstsamling innehöll ju mängder av mjukporrs-hötorg med nakna fräuleins i lummiga tyska bondlandskap...

--
Åke
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Re: Saddam the snuskis?

Tja, Adolf Hitlers privata konstsamling innehöll ju mängder av mjukporrs-hötorg med nakna fräuleins i lummiga tyska bondlandskap...
Slutsatsen blir alltså: de är inte bara onda, de har dessutom dålig smak!
Nu ser jag fram emot avslöjanden om att Stalin tittade på 'Big Brother'.

/tobias
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Saddam the gamer?
Självklart är han en gamer. Skulle han annars bry sig om att ta försvara sig mot sådana odds, eller ens ha lyckats ta makten till att börja med?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Saddam the snuskis?

Nu ser jag fram emot avslöjanden om att Stalin tittade på 'Big Brother'.
Jag har inget sånt om Stalin, däremot så har jag hört att det enda Bush läser är Sports Illustrated. Kan det bli värre?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Självklart är han en gamer. Skulle han annars bry sig om att ta försvara sig mot sådana odds, eller ens ha lyckats ta makten till att börja med?
Säg inte så! Nu kommer Expressen att använda honom som exempel nästa gång de ska skriva en artikel om hur rollspel leder till våld!

/tobias, känner sig ganska oseriös i dag!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Självklart är han en gamer. Skulle han annars bry sig om att ta försvara sig mot sådana odds, eller ens ha lyckats ta makten till att börja med?"

Tja, det låter ju onekligen som ett gammalt hederligt parti Junta... :gremwink:

Gav inte nån ut ett mer seriöst spel på temat kallat Mid-East Peace? Jag tror minsann att det står ett ex i vår förenings lokal...
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Port Kad, The Rim
Re: Stalins filmsmak

Stalin gillade banala kärlekskomedier i landsbygdsmiljö, gärna med glada sångnummer.
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: Saddam the snuskis?

Säg inte så! Nu kommer Expressen att använda honom som exempel nästa gång de ska skriva en artikel om hur rollspel leder till våld!
Jag tror nog inte att de använder saddam som ett exempel på att rollspel leder till våld, men det var mycket snygga bilder, lite indiskt över det hela.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Alla despoter har dålig smak

Seriöst - majoriteten av de maktlystna är vräkiga brackor när de väl kommer till makten.

Någon som tror att NÅGOT av Imelda Marcos alla skopar är något man skulle kunna visa sig bland folk i, om 'folk' inte är dansbandsafton i Slörpinge? Trodde väl det. Och eftersom gamer-kultur är billig kitsch, så...

Erik
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Alla despoter har dålig smak

Seriöst - majoriteten av de maktlystna är vräkiga brackor när de väl kommer till makten.
Även om det skär i själen på mig att säga det här så hade faktiskt Hitler ett sinne för estetik och storslagenhet. Fast det är klart, det kanske bara var Speer.

Lyckligtvis kan man behandla estetik och moral separat. Tyskarna stank moraliskt sett mer än ett utedass en varm sommardag, men de hade definitivt de snyggaste uniformerna och monumenten.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Alla despoter har dålig smak

Även om det skär i själen på mig att säga det här så hade faktiskt Hitler ett sinne för estetik och storslagenhet. Fast det är klart, det kanske bara var Speer.
Jag tycker inte om Speer och jag tycker inte om Wagner heller. 'Storslagenhet' och pompa-pompa är just sådant som de gillar som också gillar trampet av marschkängor. Brackor, som sagt. Serafim Svensson.

Och jag har ändå en gång spelat tuba i en harmonikår...

Erik
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Alla despoter har dålig smak

"Jag tycker inte om Speer och jag tycker inte om Wagner heller. 'Storslagenhet' och pompa-pompa är just sådant som de gillar som också gillar trampet av marschkängor."

Uj. Jag ligger pyrt till, med andra ord. Inte nog med att jag gillar Wagner, jag gillar storslagenhet, pompa-pompa och marschkängor också. Speer vet jag inte om jag gillar, men det mesta brukar faktiskt gå ner med en mumsig sås.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Re: Saddam the snuskis?

Jag tror nog inte att de använder saddam som ett exempel på att rollspel leder till våld, men det var mycket snygga bilder, lite indiskt över det hela.
Jag tror nog att det var menat som ett skämt. Å andra sidan så har ju Expressen dragit underligare paraleller än så. Jävla skitblaska, den är ett monument över svenska folkets dekadens.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Alla despoter har dålig smak

"Jag tycker inte om Speer och jag tycker inte om Wagner heller. 'Storslagenhet' och pompa-pompa är just sådant som de gillar som också gillar trampet av marschkängor. Brackor, som sagt. Serafim Svensson."

Haha. Själv älskar jag wagner, Orff, Speer etc. jag klrä mej i kängor och tycker pompa-pomap passar bra lite överallt. Men jag anser mej absolut inte ha något gemensamt med någon som skulle kunna kallas för "bracka".

"Style is fiction. You compose your style after what is suitable according to yourself and your surroundings. The style you choose is not based on who you are as a person. A therapist must therefore never judge a patient after his och her style."

/Mask- minns inte riktigt var det citatek kom ifrån, men tror det var DSM... eller PM.md :gremcrazy:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,678
Location
Värnhem, Malmö
Re: Saddam the snuskis?

Inget att förvåna sig över. Han har ju tidigare medgett att hans favoritbok som barn var "The very hungry caterpillar". Problemet är bara att den boken kom ut först det år han slutade college...
 
Top