Nekromanti Sacred Shield Paladin build - Hjälp?

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Karaktären är en levande rustning besatt av en avliden mänsklig krigare. Rustningen ska kunna röra sig fritt eller bäras som en magisk Masterwork Fullplate Armor +1. Karaktären lever vid ett ideal om att skydda sin bästare och bärare, en av övriga PC i gruppen, och det är karaktärens hela motivation.

Hjälp mig spekulera kring hur detta ska regleras, effektiviseras, och byggaa för att karaktären ska kännas ballanserad och rolig?

Vilka bonusar akulle rustningen ha/ge, till exempel?
vilka feats borde jag välja till och bygga med?
Vad får jag absolut inte göra för det skulle vara game breaking och föratöra allt?

Tack på förhand
//Varulv
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
Vilken edition?

Att bäras som rustning låter som något du kan ta reglerna för Golem armour i pathfinder till rakt av.

Själva karaktären är ju uppenbarligen en warforged från Ebberon kampanjvärlden statmässigt.

Varför +1 rustning? Det låter som om det kommer bli lite för mäktigt på level 1 (men fuck det, det är inte problemet) och alldeles för dåligt på hög nivå.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,350
Location
Helsingborg
God45;n65433 said:
Varför +1 rustning? Det låter som om det kommer bli lite för mäktigt på level 1 (men fuck det, det är inte problemet) och alldeles för dåligt på hög nivå.
Fullplaten måste ju givetvis vara symbiotisk och öka i värde ju högre karaktärerna blir.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
Cybot;n65441 said:
Fullplaten måste ju givetvis vara symbiotisk och öka i värde ju högre karaktärerna blir.
Det här är ett utmärkt sätt att göra det på! Starta den på level 1 och öka den sedan allt efter :)
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Jag skulle snegla lite på Pathfinders Synthesist Summoner som har ett snarlikt koncept (Summonerns eidolon bärs som en rustning och är i princip en equippable karaktär) men som av många anses vara spelets sämst balanserade arketyp eftersom den ger summonern det bästa av två världar och det sämsta av ingen. Kan vara ett bra exempel på hur det kan bli overpowered om det görs fel.
Med det sagt, konceptet är ascoolt och jag hoppas du får det att funka.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
pappa;n65479 said:
Jag skulle snegla lite på Pathfinders Synthesist Summoner som har ett snarlikt koncept (Summonerns eidolon bärs som en rustning och är i princip en equippable karaktär) men som av många anses vara spelets sämst balanserade arketyp eftersom den ger summonern det bästa av två världar och det sämsta av ingen. Kan vara ett bra exempel på hur det kan bli overpowered om det görs fel.
Med det sagt, konceptet är ascoolt och jag hoppas du får det att funka.
Det här är absolut bästa sättet att göra det på om du vill min/maxa sammtidigt. Så är det en combat kampanj och du vill kunna fucka upp Tarasqen på level 11 kör hårt :)
 
Top