Nekromanti Sabhrainn-kult (SPOILER FÖR SF DEMAGOGERNA)

AEGIS PRIME

Swordsman
En av mina spelare är kopplad till Sabhrainn-kulten inom Tokons gamla tro. Sabhrainn har sin dyrkan direkt kopplad till en drake. Tyvärr stod det inte så mycket om den saken i Drakar modulen (som för övrigt är bland det absoult bästa som Neogames någongång har gjort enligt min åsikt) och därför undrar jag om det finns några åsikter om saken. Hur hanterar man det här? Vilka drakar kan tänkas var intresserade av det här och vad kan de vinna på det? Alla information är av intresse då spelare vill ha lite mer kött på benen om saken

Jag citerar "Encyklopedia Mundana":
" Sabhrainn-kulten : Kult knuten till en existerande drake och alltid mycket hemlighetsfull. Eftersom det inte finns så många drakar så fins det inte heller så många Sabhrainn-kulter."

Detta tolkar jag som att det finns flera olika kulter. Att de dessutom är hemlighetsfulla borde väl betyda att det inte finns så mycket att veta om dem utöver den kult man är del av själv. Då är det väl bara att välja vilken drake RPn dyrkar och hitta på detaljerna själv.

Hoppas att jag var till någon hjälp.

Encyklopedia är underskattad, den är otroligt bra när man som SL bygger ihop kampanjer.

Back