Nekromanti Sökes - spelare till Warhammer via forum och mail

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
Tjena,

Jag och några kompisar har tänkt att köra igång lite spel med Warhammer via forum och e-mail, men behöver eventuellt några spelare till.

Vi är alla 30 år och växte upp med den första utgåvan '87, men du behöver inte vara i samma åldersgrupp, bara vi slipper kobolderi och annat min-maxande av karaktärerna eller spelandet. Det hade varit önskvärt att du i alla fall har tittat i några av Warhammer-böckerna så du har en uppfattning om hur världen, the Old World, ser ut. Har du spelet är inte det några problem heller, men vi spelar varken slaviskt efter regler eller tärningsutfall, utan ser de mer som guider för en trevligt session ihop :gremlaugh:

Du bör kunna och gilla att uttrycka dig skriftligt, vilket spel via mail och forum kräver, då missförstånd och misskommunikation annars lätt uppstår. Dessutom kräver vi att man använder ett mer ålderdomligt språk i den mån det går, då vi gärna ser (och belönar) rikligt karaktärsspelande.

Vi har alla spelat en helt del från White-Wolf tidigare, Role-Master, MERP, D&D, alla de svenska gamla klassikerna, men även Blood Bowl och andra gamla brädspel, så vi har lite blandade erfarenheter.

Målet är att kunna göra runt tre till fyra postningar i veckan, plus att man bör kunna kolla av sin mail varje dag, för att optimera den kommunikation som krävs. Eventuellt kan det bli mer än såhär, men med reservation för arbete och familj som kan komma i vägen, börjat vi såhär.

Skicka ett PM till mig och berätta lite om dig själv, samt vad du gillar att spela samt vad för karaktär som du föredrar. Vi kommer nog sikta på att köra lite grim'n gore-spel till att börja med, så ser vi vart det barkar hän...

Mvh,

Chrille
 
Top