Sökes spelare till grupp på fyra

Skrotnisse83

Veteran
Joined
30 May 2021
Messages
1
Hejsan,

Jag söker spelare till en grupp på fyra. För tillfället finns det 3 platser lediga.

Jag är totalt nybörjare vad gäller rollspel, men det har intresserat mig en längre tid, speciellt att spelleda. Så jag tänkte göra slag i saken och se om man får ihop till en grupp.

Vårt första äventyr är Dungeons & Dragons - Lost Mine of Phandelver. Era karaktärer startar på level 1. Tanken är att dessa karaktärer stannar med oss genom flera äventyr och kampanjer, att vi riktigt bildar en tät grupp med bra sammanhållning.

Vi kan naturligtvis även köra andra rollspel, Nordiska väsen är till exempel ett annat rollspel som intresserar mig.

Jag tänker mig att vi spelar en gång i veckan, som förslag fredag kväll. Sessioner på 3 - 4 timmar (?).

Och jo, en annan sak. Detta blir textbaserat. Inget tal via mic, ingen webkamera om man inte vill. Jag anser att textbaserat är mera avslappnade, och för mig fungerar det mycket bättre. Jag är fullt medveten att många tycker detta är ett stort nej, men jag tror även att många föredrar det.

Plattformen vi använder oss av är Roll20, men som sagt är jag inte så erfaren så är öppen för förslag om annan plattform.

Är ni intresserade eller har frågor, skicka PM!

Tack!
 
Top