Nekromanti Sökes rollspelsgrupp i linköping

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Hejsan,

Mitt namn är Marcus och har lyckats och närmar mig mitt tjugonde levnads år med stormsteg, eftersom jag nu har registrerat mig på detta forumet kan ni säkert lista ut att jag är intresserad av rollspel, har faktiskt spelat i mer än halva mitt liv, alltså lite mer än 12 år.

Jag började min karriär med att spela Drakar och demoner med mina syskon, sedan gick jag över till att spela Wastelands och friforma olika fantasi rollspel med vänner i skolan.. Efter det blev det en sväng ner i EON och N2 innan jag fann min favorit nisch, skräcken.. I början blev det mest Vampire och Werewolf från white-wolf, faller fortfarande tillbaka på dessa när jag vill ha lite intrigerande eller röj. Efter det fann jag Call of Cthulhu och delta green som jag nu spelar med glädje och här står jag idag.

Av detta kan man försöka tolka ut massor av saker, säkert en hel del av mina känslor till min mamma och sådant skumt. Men för att hjälpa er på traven så var mitt medvetna syfte detta:

Att berätta att jag inte längre intresserar mig för frispel eller glada skattjakter med älvor och tomtar. Sådant fick jag nog av som barn. Främst söker jag spel grupper som föredrar att hålla sig i vår värld.. Spelleder gärna i mellanåt men min bästa insats gör jag som spelare. Här kan nämnas att jag inte brukar spela någon klassisk hjälte och har en tendens att försöka bryta mot Stereotyper, Har tom gjort det till något av min grej att inte spela riddare i skinande rustningar med alldeles förstora svärd eller den förvirrade magikern med spetisg hatt, sådana roller får mig att gråta :gremwink:

Regelsystem och världar som jag behärskar bra är CoC, White-wolf systemen och främst då Vampire The Masqurade och Dark ages, Wherewolf, Wraith, Delta green, Wastelands, EON, Neotech2 samt drakar och demoner..

som person är jag, om jag nu ska bedömma mig själv, glad, positiv till karaktärs utmaningar, hjälpsam även om jag nog är lite krävande, orkar inte med folk som inte är seriösa, går jag in för något så gör jag det helhjärtat annars skiter jag i det..

Vad jag roar mig med förutom rollspel är att titta på film, läsa, gå på puben då och då samt filosofi och religion, som jag råkar plugga till lärare i :gremsmile:

Och nu vad jag söker.

En rollspelsgrupp som delar mina åsikter och spelpreferenser. Ni behöver inte tillhöra någon speciel åldersgrupp, även om det kan bli problem om ni allihopa är 50+ eller 16-..

Om ni känner att jag verkar intressant kan ni antingen svara på denna tråden, skicka ett PM, maila mig eller lägga till mig på msn på Frazze1986@hotmail.com så kan vi ju diskutera saken vidare eller kanske ta en fika och snacka lite mer irl..
 
Top