PROMOTION Sökes recensenter eller tips på sådana för recension av CCG-lir i kontors- och IT-miljö

sage_gainsbourg

Veteran
Joined
17 May 2024
Messages
4
Jag har fått i uppdrag att skapa surr kring ett nytt CCG-lir i kontors-/IT-miljö i rakt nedstigande led från Magic the Gathering et al, och hör av mig till er för att förhoppningsvis få tips om personer eller bloggar/poddar/publikationer som recenserar och testar fysiska spel. Och jag är mer än tacksam och uppskattar all hjälp jag kan få av er som är auktoriteter på området. Så: kom igen, gott folk! Kom igen, ge mig era bästa tips, och ni får självklart tipsa om er själva (förutsatt bra motiveringar t ex. bra räckvidd i ert content :D). Consultants of IT ritar inte om några kartor, utan är en okomplicerad, intuitivt deckbuilder i kontorsmiljö där du som spelar har fått som ansvar att rädda bolaget och samtidigt hålla budget.

PPREMISSEN ÄR ENKEL:
IT-avdelningen är under attack. Serverkrascher, DDoS-attacker och oplanerad frånvaro hotar bolagets existens. Nu vilar dess öde i dina händer. Så spela dem rätt och bli krönt till IT-konsulternas Grandwizard.

Självklart lurar hoten och farorna runt varje hörn: en kusliga tystnad uppstår på IT-avdelningen under vecka 32 och all personal verkar ha gått upp i rök, ransomware-attacker som likt en Pac-Man på speed knaprar glupskt i sig dina budget-tokens, och, naturligtvis, arbetsbelastningar av episk magnitud som dyker upp från ingenstans.

Här finns buffs som hjälper eller stjälper dig på vägen mot titeln top dog bland konsulternas högadel. Vabruari-förbannelser och miyasakieska AOE-spells som förgiftar lunchrummet för att någon micrar fisk. Eller åtnjut de kommunikativa effekterna av välsmort munläder när du snörar på dig de spetsigaste och saltaste lakritsbalkarna till konsultdojor som någonsin beträtt ett konferensrum.

Det finns många sätt att vinna på, men bara en vinnare. Och vinner gör den spelare som lyckas plocka av sin motspelare alla dennes budget-tokens.

Consultants of IT släpps inom kort och är testat, godkänt och listat på BoardGameGeek.

Så, ge mig ALLT ni har!


Vänligen,
Pontus
 
Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
!!!

Nordnordost är helt fel sorts podcast för ett sådant spel. Så jag börjar trycka F5 på repeat för att kunna backa på en ev. kommande crowd funding för ett spel på den premissen.

Lycka till så länge!
 

sage_gainsbourg

Veteran
Joined
17 May 2024
Messages
4
Alltså, spelet finns och ligger rykande färskt hos tryckeriet. Förhoppningen är att kunna ackumulera lite intressenter och recensenter som vill ge det ett par ärliga chanser och förhoppningsvis nämna det i förbifarten så att det kan få spridning word-of-mouth-ledes...
 

sage_gainsbourg

Veteran
Joined
17 May 2024
Messages
4
Kul iniativ! Har repostat lite här o var, vem vet, nån blir kanske intresserad?
Få saker slår ett superpositivt besked en måndagmorgon. Det gör liksom att måndagen blir en aning mindre... måndagig.

Jag uppskattar ditt tilltag, zonk!
 
Top