Nekromanti Sökes: Indierollspelare i Göteborg

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jäklar alltså, det finns så många awesome indiespel jag vill spela. Det här är de spel som jag är eld och lågor över och vill spela NU:

- Storming the Wizards Tower
- Misspent Youth
- Ribbon Drive
- Nya Berättelser från Staden
- Solar System
- Mouse Guard
- Serial
- Utpost
- Steal Away Jordan
- DITT FAVORITSPEL!

Jag letar efter deltagare som är positiva och bejakande och vill bygga gripande och awesome berättelse tillsammans med mig.

Du behöver inte veta en massa om indierollspel, bara du förstår och är ute efter ungefär samma grejer i rollspel som jag. Om du är osäker så kan du alltid berätta lite om dig själv, eller fråga mig och mig och varför jag gillar de här spelen.


Åh, här kan du läsa allt möjligt om hur jag ser på rollspel, förresten... (1) och (2)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,166
Location
Ereb Altor
Jag har så fruktansvärt svårt med långsiktiga åtaganden (Livet™) men skulle vi inte kunna ta en helg eller nått och spela lite sköna spel? Jag hade lätt kunnat ta på mig att spelleda Mouse Guard exempelvis och skulle gärna spela något av de sköna spel du räknar upp eller något annat.

- Lady Blackbird
- Mountain Witch
- Diaspora
- Etc
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,321
Location
Göteborg
Jag vill! Sen får jag väl erkänna att jag inte ens har hört talas om hälften av spelen du listar, så du får ha lite överseende med att jag är nybörjare inom genren. Vad jag skulle vara allra mest sugen på var om du lyckades dra igång en changelingkampanj med Solar System, enda sen du skrev om idén på forumet så har jag varit sugen på att spela det. Men, en helg med lite olika sköna spel låter också helt klart trevligt, eller bara en vardagskväll, jag är flexibel (i tre veckor nu är jag dessutom ledig så varför inte rivstarta med massor av spel:).
 
G

Guest

Guest
Är fortfarande intresserad av staden, du har även erfarit mig spela en gång... kan det funka tror du?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,166
Location
Ereb Altor
Den Upplyste Despoten said:
Om du SL:ar Mouse Guard så hänger jag gärna på. Allvarligt.
Fränt. Arvidos har jag redan lovat så får vi bara ihop en dag och någon till så kör vi!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Zorbeltuss said:
Är fortfarande intresserad av staden, du har även erfarit mig spela en gång... kan det funka tror du?
Klart vi ska spela Staden! Jag drar igång en planering idag eller imorgon.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag har även haft kontakt med northerain på Story Games. (Som även är registrerad här på wrnu) Han är intresserad av "DitV, Zombie Cinema, Hot War, nWOD, UA, CoC, Trail of Cthulhu or whatever really. "
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Måns said:
Den Upplyste Despoten said:
Om du SL:ar Mouse Guard så hänger jag gärna på. Allvarligt.
Fränt. Arvidos har jag redan lovat så får vi bara ihop en dag och någon till så kör vi!
Ja, jag är redo! Någon mer? Björn den Gode? Zorbeltuss? Northerain?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,166
Location
Ereb Altor
Björn den gode said:
Självklart är jag på, även om det kommer kännas läskigt att spela med så många kändisar. :gremsmile:
Perfekt. Jag kommer att behöva en månad eller nått för jag är snart mitt i en flytt inkl. huspimpning men om vi kan ta resten via mail eller PM.
 
G

Guest

Guest
Arvidos said:
Ja, jag är redo! Någon mer? Björn den Gode? Zorbeltuss? Northerain?
Mouseguard har jag inte så mycket koll på faktiskt, ska kolla upp det lite innan jag svarar...
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Jodå, jag är nog gärna med någon gång. Inte Mouse Guard nu närmast, men hör av dig när du spelar nästa gång sen så kommer jag om jag kan.
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Jag har samma problem med långsiktiga åtaganden, men en helg, eller två, skulle passa mig väldigt fint.

Själv är jag mycket intresserad utav att köra Lady Blackbird samt Mouse Guard.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,166
Location
Ereb Altor
Vad tror ni om Juli, då har jag både semester och hunnit flytta in (och kommit tillbaka till Sverige efter resa).
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Måns said:
Vad tror ni om Juli, då har jag både semester och hunnit flytta in (och kommit tillbaka till Sverige efter resa).
Flytta in? Kommer du in till stan? :gremsmile:

Jag spelar gärna i juli. <a href="http://www.google.com/calendar/embed?src=77jdupkaspk314d6k5o29tqm1g@group.calendar.google.com&ctz=Europe/Stockholm
" rel="nofollow" target="_blank">Det här är mitt schema för juli-augusti</a>
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Måns said:
Vad tror ni om Juli, då har jag både semester och hunnit flytta in (och kommit tillbaka till Sverige efter resa).
Jag är upptagen med Ripperdocs årliga sommarkampanj (en vecka rollspel 24/7) från den 5:e juli och ca en vecka framåt.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,166
Location
Ereb Altor
Nä, jag flyttar IN i mitt hus. :gremsmile:

Ok, då verkar det grönt. Jag kommer att ha ett något flytande schema så jag vågar inte slänga ut ett datum än, men gissar på tidigaste 15:e, men har lite semster i augusti med, så det här ska nog lösa sig.

Sommarkampanj låter som en riktigt bra idé, Marco! Ska försöka norpa den idén till mitt spelgäng!

Jag återkommer med ett gäng förslag på datum.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,166
Location
Ereb Altor
Måns said:
Jag återkommer med ett gäng förslag på datum.
Jag har inte glömt bort det. :gremsmile: Tvärtom har jag börjat skissa på ett upplägg som ska kännas mer intressant för endast en session. MG när det spelas RAW uppmuntrar till kampanjspel och enstaka sessioner kan bli spännande, men det är lätt att slarva bort klimax. Vidare kommer jag att ha en del modulära möss att välja mellan. Det är inte så konstigt som det låter. :gremsmile:
 
Top