Nekromanti Sökes: gamla turneringsmoduler till Dungeons & Dragons

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag tänkte fråga här istället för att fråga google (och så är det roligare att munhuggas med er än med google). :)

Jag är på jakt efter gamla DnD/ADnD turnerings-äventyr som spelades på konvent. Det VIKTIGA är att att modulerna innehåller turneringsregler, d.v.s. regler för hur man poängsätter olika spelargrupper som spelar samma äventyr, så man kan utse en vinnare.

Vet jag bara vad modulerna heter så klarar jag mig själv. :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Man, jag vet inte var du ska få tag på de riktigt gamla modulerna med regler för poängsättning... Här är en lista i alla fall: https://en.wikipedia.org/wiki/D&D_Championship_Series

Här är alla Greyhawk tävlingsmodulerna också: http://www.greyhawkonline.com/grodog/gh_tourneys.html


Escape from Astigar's Lair: http://www.acaeum.com/jg/Item0124.html

Oh, och sedan finns det en massa med poängsättning och liknande till 4core, alltså den supersvåra hacken till 4ed med save-or-die effekter och osynliga svärmar av vorpalsvärd och grejer. De bästa där är: Crucible of the gods, Gallery of the Hate Blossom och Murder of the Maelstrom Queen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Oh, ja, Night of the Black Swords av Allen Hammack ska också vara bra. Det är en OSR tävlingsmodul för onda karaktärer som äger rum i helvetet.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
God45;n144074 said:
Man, jag vet inte var du ska få tag på de riktigt gamla modulerna med regler för poängsättning... Här är en lista i alla fall:
Som om inte allt finns på internet...?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
CapnZapp;n144244 said:
Som om inte allt finns på internet...?
Jag tror att God45 menade att man antagligen mest kommer att få träffar på senare versioner av modulerna, utan tournament rules.

Men som sagt, allt finns på nätet, men vissa saker kan ta lite längre tid att hitta.

:)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
anth;n144247 said:
Jag tror att God45 menade att man antagligen mest kommer att få träffar på senare versioner av modulerna, utan tournament rules.

Men som sagt, allt finns på nätet, men vissa saker kan ta lite längre tid att hitta.

:)
Exakt vad jag menade :)

Hittar du inte de gamla grejerna hade jag tagit 4core modulerna och konvertera dem. Det kräver mest att skriva om lite monster.
 

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Jag har följande turneringsäventyr för AD&D i elektroniskt format:
A1-A4, Slavelords-serien. Turneringsregler finns med, dock med brasklappen att poängsystemet som beskrivs inte är exakt samma som man använde på konventen där äventyren först spelades.
I1 Dwellers of the Forbidden City. Turneringsregler finns med, men inget poängsystem. Man påpekar särskilt att spelledaren får sätta ihop ett sånt själv.
R1 To the Aid of Falx. Verkar vara ett genuint turneringsäventyr, men vid en snabb genomläsning är jag oklar över hur ett eventuellt poängsystem ("successes") är tänkt att fungera. Jag tror att man helt enkelt räknar hur många potions man har lyckats få tag i.

C2 Ghost Tower of Inverness innehåller ett komplett poängsystem, men tyvärr har jag bara den i pappersformat...ledsen! :sad:

/rax
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Orginalmodulerna som användes under turneringarna är inte så troliga att de finns. Lost Caverns of Tsjocanth är den enda jag sett faktiskt.
 
Top