Nekromanti Sökes Eon spelare/SL online

Erebus

Veteran
Skulle gärna vilja spela eon online, via msn, openrpg, irc eller liknande, kanske en gång i veckan eller varanan vecka eller något liknande.
Vill helst spela med en karaktär jag skapade för en kampanj som aldrig blev av då han som skulle vara spelledare flyttade.
Kan även tänka mig att spelleda Eon om det inte finns nån som vill spelleda men det finns folk som vill spela.

Dark Lotus

Warrior
Det låter som en avancerad sak att göra ,dvs att köra eon över nätet , då måste man ju nästan köra med cams med bra upplösning och sådant x)

Erebus

Veteran
nja, OpenRPG är ett väldigt bra program för att köra rollspel online, det har både en kart funktion och diceroller. Enda är att det tar lite längre tid då man måste skriva allt som man normalt sett säger, dock så kan kartan visa hur man står och hur det ser ut så det underlättar den delen (är som att använda minifigurer som vissa gör när dom spelar).

Thodd

Veteran
Hmm bara en fundering.
Varför itne anväda sig av openRpg för att illustrera saker eller skicka "sl-spelare" meddelanden och sedan använda skype/ventrilo?

Ekorren

Warrior
Har aldrig provat OpenRPG men om det fungerar som ni säger kan jag tänka mig att (precis som föregående talare nämnde) det fungerar utmärkt i kombination med Skype! Gärna en webbkamera också.

Erebus

Veteran
Det är klart man kan kombinera olika sätt/program.

Finns det ingen som är intreserad av detta?

Erebus

Veteran
Jag skulle gärna spela fortfarande (inte varit in på rollspel.nu på länge dock).

Thodd

Veteran
jag har ingen cam men detta låter alldeles för bra för att vara sant.
Om ni inte har börjat så vill jag gärna räcka upp en hand och anmäla mig som "villig".

mse2390

Veteran
Hej

Jag heter Marcus och är 38 år bor på St Eriksplan,vasastan söker en spelledare i åldrarna 23 och uppåt
och vill spela dessa rollspel drakar och demoner,dungeons and dragons,mutant,stjärnornas krig,vestern,eon och andra rollspel
spelar ni dessa rollspel ?
mse@comhem.se

Marcus