Nekromanti Sökes: DoD6 grupp

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Följande inlägg finns redan på Drakar och Demoner forumet men jag tänkte att jag lika gärna kunde testa här.

Hej alla glada!
För många månader sen lade någon in ett inlägg här på forumet(eller var det på drakar listan?) där denna berättade att han som SL hade spellet ett äventyr samtidigt som en kompis spelledde en annan grupp genom samma äventyr. Detta gjorde att de två olika spelgrupperna gjorde saker som påverkade varandra medans spelledarna noggrant höll dem åtskilda till "grand finale" där de två grupperna slutligen fick mötas. Sen jag läste det här så har jag länge gått runt och funderat på om detta skulle gå att genomföra på ett smidigt sätt trotts att man inte spelar i samma rum. Det gör det givetvis omöjligt för de två grupperna att mötas ifall man inte bor nära varran men det borde ju ändå finnas något sätt för spelledare att låta sin grupp påverkas av en annans handlingar. Om man då byter ut äventyr till kampanj för att få lite mer valfrihet så tror jag att det skulle bli en väldigt rolig spelupplevelse. Har någon en ide om hur detta kan lösas på bästa sätt och finns det t.o.m. någon där ute som är berred att pröva?

Vi spelar DoD6 så det skulle väll vara bäst om du också gjorde det.
 
Top