Nekromanti Sökes: DnD-spelledare till 3D meetup i Helsingborg

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Hej,

Jag designar 3D-terräng för utskrift på hemmaskrivare. Just nu håller jag på med Ulvheim:
https://www.thingiverse.com/Terrain4Print/collections/ulvheim

I slutet på april går 3D meetup av stapeln. Det är på Sundspärlan i Helsingborg. 3DMeetup är en mässa/event för 3D-skrivare. Jag är en av utställarna. Jag kommer att ställa ut ett terrängbord med mina ulvheimruiner om ca 1x1 meter.
https://3dmeetup.se/

Så om du bor i trakten och kan tänka dig att komma (inträde gratis) och spelleda något i stil med DnD på detta bord, så är det dig jag söker. Det finns ett bord fullt av terräng. Jag har en jättehög figurer (bones + warhammer + frostgrave + massa annat). Jag kan måla om det behövs. Om du behöver props i form av kistor, brunnar, skåp, kyrkogårdar, obelisker etc så printar jag det. Just nu håller jag på med en kyrkogård som Bloodraven gärna skulle bo på (bonuspoäng om du vet vem det är).

Det ska vara färdiga gubbar och inte mycket saker att sätta sig in i (feats, spells, racial abilities etc). Antalet spelare kommer nog att variera mellan 1 och 4. Jag har ingen aning om hur stort intresset är. Men det kommer att vara en miljon nördar på plats. Rollspel och 3D-skrivare överlappar ofta. Jag ska säga till på spelföreningen i Helsingborg så kanske kommer några därifrån och vill spela. Jag tänker mig drop-in eller spontanbokning. Äventyret bör börja direkt på plats i ruinen. En omgång ska kanske ta 1-2 timmar. Spelarna är säkert ovana så ingen supernitisk SL. Om inga spelare infinner sig är du fri att mingla, 3D-skanna dig, köra radiostyrt bil etc.

Om du tycker DnD är tråkigt får du gärna arrangera skirmish istället. Men något slags spel med figurer och terräng är mitt grundkrav.

Jag själv ska hålla föreläsningar, bygga 3D-skrivare och sånt, så jag har inte till.

Låter det kul, hör av dig till mig. Det är inget avlönat arbete och jag vill att du är minst 20 år.
 
Top