Nekromanti Sökes: d&d 5e-spelare

labyrintherren

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
8
Hallå!

Detta riktar sig främst till folk i GBG-regionen.

Jag söker folk som känner för att spela D&D i Göteborgsområdet. Om du är en trevlig och social person som är hänsynsfull och tycker om att ha kul när du spelar d&d, så kan vi säkert komma överens.
Mycket introverta personer, "vinnarskallar" dm/spelkritiker och dåliga förlorare är svåra för mig att spela med.
Jag kommer förmodligen vara DM- åtminstone till att börja med. Om vi lyckas få ihop tillräckligt med folk till en ny grupp så kan vi ses nånstans och snacka ihop oss först.
Ålder, kön osv. Har ingen större betydelse för mig.
Svara här eller mejla labyrintherren@gmail.com om du vill va med och spela!
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,583
Location
Göteborg
Jag är klart intresserad!

Beroende på dagar och tider såklart men jag skulle nog kunna spela varannan vecka i alla fall.

Jag har spelat rollspel länge men just DnD har jag bara spelat några gånger, och då var det 5:an som vi körde.

Jag är nyss fyllda 40, man, och bor i centrala Göteborg.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,616
En helt vanlig dag på rollspel.nu. Någon frågar efter en trevlig och hänsynsfull person och får en ilsken apa.
 

labyrintherren

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
8
Ape of Wrath;n200818 said:
Jag är klart intresserad!

Beroende på dagar och tider såklart men jag skulle nog kunna spela varannan vecka i alla fall.

Jag har spelat rollspel länge men just DnD har jag bara spelat några gånger, och då var det 5:an som vi körde.

Jag är nyss fyllda 40, man, och bor i centrala Göteborg.
Gött mos!
Jag hade i princip tänkt att det skulle bli varannan vecka, så det passar bra. Då är vi alltså två som är på såhär långt... Släng gärna iväg ett mejl till mig så vi kan hålla kontakt: labyrintherren@gmail.com
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,583
Location
Göteborg
Jag har även en vän som inte är så aktiv här inne (Ghostface) som också var riktigt sugen, är han också välkommen?
 

labyrintherren

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
8
Ape of Wrath;n200900 said:
Jag har även en vän som inte är så aktiv här inne (Ghostface) som också var riktigt sugen, är han också välkommen?
Jo visst!

Om allt vill sig väl kanske vi kan få till en spelarträff nånstans, rulla karaktärer och så. Kanske i början av nästa vecka? Mitt förslag är att vi ses på cafe taktik.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Jag är väldigt sugen! Har bara fått leda DnD 5 :)

men... jag kan (nästan) enbart spela på vardagar.
 

labyrintherren

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
8
slanfan;n200943 said:
Jag är väldigt sugen! Har bara fått leda DnD 5 :)

men... jag kan (nästan) enbart spela på vardagar.
Tja, om du vill spela en karaktär så kommer vi försöka få till en spelarträff på cafe taktik 19:00 på måndag. Släng gärna över ett mejl till labyrintherren@gmail.com det blir smidigare att koordinera då...
 

labyrintherren

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
8
Oopps....
Vi kommer nu att ses 19:00 på le pain francais, vasagatan istället för cafe taktik. Det är nämligen stängt på måndagar. Märkligt nog, kan jag tycka.
Hoppas vi ses i alla fall!
 

labyrintherren

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
8
.113;n201290 said:
Om ni betalar mat,husrum och fixar flygbiljett från Skellefteå så kommer jag med!
Flygbiljett? Husrum? Du tar la snöscootern å bygger en lappkåta *trumvirvel, cymbal*
 
Top