Söker två spelare till en ny kampanj. Torsdagar kl. 19:30, online via VTT.

peterb

Swordsman
Spelsystem: Basic Roleplaying (se https://brp.chaosium.com/)
VTT: Fantasy Grounds
Tidszon: Svensk tid.
Veckodag och tid: Torsdag, klockan 19:30-22:30.
Planerad tid och frekvens: En gång i veckan.
Längd: Förhoppningsvis långsiktigt.
Text eller röst: Röst.
Röstprogramvara som användes: Discord.
Kommer detta att spelas in och/eller livesändas? Nej
Rollspels- och stridsmix: Jag tror att blandningen troligen kommer vara runt Rollspel 70/Strid 30.
Språk: Engelska.
Antal spelare i spelet och behövs: Två spelare, letar efter två till.
Startnivå och utrustning för karaktären: Startnivå.
Karaktärsbegränsningar: Alv, Dvärg, Gnom, Halv-Alv, Halvling, Halv-Orc och Människa.

Gruppen består hittills av mig och två spelare, varav en är engelskspråkig, det är därför som vi kör på engelska. Vi söker nu efter ytterligare två spelare.

Den första "riktiga" sessionen är planerad till 2026-01-22 (om vi har tillräckligt många spelare).

Spelvärlden är den klassiska D&D världen Greyhawk. Kampanjen kommer att utspela sig i norra delen av Greyhawk. Karaktärerna har accepterat att flytta till Perrenlands norra gräns för att bosätta sig där. De har lovats en 10-årig skattebefrielse om de lyckas bygga en gård och 10 tunnland mark. Det finns en borg i området som kommer att fungera som den initiala basen. Den här kampanjen handlar om kolonisering, basbyggande, vildmarksäventyr, utforskning och överlevnad. Civilisationen är långt borta.

Som spelledare föredrar jag ett sandlådespel, där spelarna har friheten att låta karaktärerna göra vad de vill. Det är upp till spelarna (och spelarkaraktärerna) att se till att de håller sig på rätt spår och arbetar mot sina mål.

Jag har spelat rollspel sedan tidigt åttiotal, mest Runequest, Harnmaster och Call of Cthulhu samt en del Traveller. Mina spel tenderar att vara rollspelstunga och relativt lätta på strider.

Jag kommer att köra på den senaste versionen av Basic Roleplaying (från 2023), med en mängd extra regler för magi.

Jag tycker att ”rules-lawyers” är irriterande, så jag föredrar att inte ha några sådana i gruppen. Dessutom, även om fördomar, rasism och liknande kan finnas i spelvärlden, så tycker jag inte att det har någon plats vid "bordet". Jag förväntar mig att spelarna beter sig respektfullt mot varandra.

Back