Söker testläsare till en roman

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
480
Location
Uppsala
Jag har skrivit på en roman det senaste halvåret och har nu fått ihop ett färdigt råmanus på 50 000 ord. Jag tänker på den som en blandning av litterär prosa och fantastik. Jag behöver få återkoppling på styrkor och svagheter med texten/berättelsen/upplägget och letar därför efter testläsare som vill läsa och kommentera på mitt utkast.

Berättelsen: efter katastrofen lever spillrorna av mänskligheten i en evig solnedgång. Två tvillingsystrar skiljs åt vid födseln och växer upp utan kännedom om varandra. Berättelsen börjar med att den ena systern hittar den andras döda kropp - sedan följer den händelserna som ledde fram till det ögonblicket. Bland ingredienserna finns hoppfullhet och vemod, en kärlekshistoria vid en dödsklinik, en kamp för frigörelse i en utopi där allt gått snett, samt små berättelser om människor och det fina och fula i deras liv.

Skickar en länk till ett Googledokument med texten via PM till de som är intresserade.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Jag kan absolut vara intresserad!

CV:
  • Kan läsa
  • Kan även skriva
  • Har åsikter om både läsning och skrivning
  • Har semester hela juli
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Jag kan läsa under perioden 20 juli-20 augusti.

Och efs CV verkar vara standard (i 1 av 1 svar):
- vetenskapsredaktör & redigerare
- fritidskorrläsning av t ex denna, och några av kranks spel
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
480
Location
Uppsala
Jag kan läsa under perioden 20 juli-20 augusti.

Och efs CV verkar vara standard (i 1 av 1 svar):
- vetenskapsredaktör & redigerare
- fritidskorrläsning av t ex denna, och några av kranks spel
Till skillnad från entos cv så framgår det inte från ditt om du är läskunnig, men jag tyckte mig kunna läsa det genom raderna och skickade länken ändå. Tack! :)
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Till skillnad från entos cv så framgår det inte från ditt om du är läskunnig, men jag tyckte mig kunna läsa det genom raderna och skickade länken ändå. Tack! :)
Apologies. Jag utgick ifrån att du drar slutsatsen från att jag svarade på en förfrågan jag har läst.
That said, jag skulle kunnat låta datorn läsa upp inlägget för mig. Men samma skulle jag kunna göra med din roman..
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag är också läskunnig och intresserad av att läsa ditt manus. Vill du ha fler läsare tar jag gärna en länk i PM.
 
Top