Nekromanti Söker spelgrupp i Uddevalla eller online via Roll20! :)

Wikingen

Veteran
Joined
2 Dec 2017
Messages
5
Hej! Jag heter Erik och är 24 år och letar efter en grupp att spela rollspel med då mina två tidigare grupper runnit ut i sanden. Jag har lite erfarenhet sedan innan av D&D 5e via roll20 och drakar och demoner där min grupp träffades inne i Uddevalla. Annars har jag lite kunskap om Shadowrun, Pathfinder och vampire lore så skulle inte tacka nej till att spela någon av dessa heller. Det spelar ingen större roll för mig om gruppen träffas eller spelar via Roll20.

Jag har ett arbete där jag jobbar vardagar mellan 7-15 ish så alla vardagskvällar eller helgdagar funkar. Träffar gärna nytt folk att spela med så om någon behöver en till spelare till sin grupp, hör av dig! Går bra att skriva på denna sidan eller adda mig på min skype som står listan i min profil.

Tack för mig och ser fram emot att träffa er!
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,036
Location
Carapalea
Jag söker också en spelgrupp att spela med, som spelare, då jag just nu har väldigt mycket fritid.
 

Wikingen

Veteran
Joined
2 Dec 2017
Messages
5
Nice! om det fortsätter såhär kanske vi snart har en grupp som kan spela över Roll20 :)
Får hoppas att några fler skriver som du gjorde + en DM!
 

Alpharius

Veteran
Joined
14 Jan 2016
Messages
6
Jag söker också några nya att spela med via Roll20 :) Är tillgänglig ungefär samma tider som du då jag jobbar vardagar 8-16.
Har spelat Eon IV, call of cthulhu och lite annat där tidigare.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Jag spelar gärna via steam. Eftersom jag bor på Malta så har jag just nu inga andra alternativ. Jag har fria arbetstider så jag kan anpassa mig till er andra. Har spelat rollspel i 30 år och provat ganska mycket men mest hållit mig till svenska rollspel, med undantag för Star Wars D6, Torg och Call of Cthulhu som jag också spelat mycket.
 

Wikingen

Veteran
Joined
2 Dec 2017
Messages
5
Någon som känner en DM som skulle vara intresserad? för i så fall har vi en grupp med 5 st vi skulle kunna köra med över Roll20 här :)
Och vad skulle ni helst vilja köra för typ av D&D?
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Jag hade kunnat var spelledare om vi startar efter jul, så jag hinner förbereda mig, och ni kan tänka er att köra något annat än D&D.
De spel jag kan spelleda är Hjältarnas tid, Call of Cthulhu och Star Wars D6.
 

themightymage

Veteran
Joined
9 Dec 2017
Messages
2
Bor i Uddevalla och också intresserad! Flyttar hem från skövde, så måste tyvärr lämna min nuvarande grupp och söker därför en gemenskap närmare. Nybörjare, men har spelat lite 5e innan :)
 
Top