Nekromanti Söker spelgrupp i Stockholm för roll- och brädspel

Engan

Veteran
Joined
29 Jun 2012
Messages
17
Hej!

Är på jakt efter en trevlig spelgrupp att ansluta mig till då min gamla spelgrupp börjat spela mindre och mindre och jag kommit på mig själv med att verkligen sakna det.

De senaste åren har jag spelat mest brädspel samt rollspel så som Warhammer rpg, D&D 3.5, Pathfinder. Testar gärna nya spel som givetvis inte behöver vara i fantasysetting. Testat de flesta klassika spelen under åren, undantaget alla spel i WoD som jag av någon anledning tycks ha missat.

Jag är 33 år gammal och bor i Nacka (men är givetvis mobil) Spelar helst helger då jobbet tenderar att ta orken ur mig under veckorna.

Hör av er om ni är i samma situation eller ifall någon grupp därute behöver lite nytt folk!


Mvh

/ Jimmy
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Jag är i en likartad situation och kan vara intresserad av att hänga på om den här tråden leder någon vart. Bor i Solna, saknar spelgrupp, spelar också helst helger, är några år äldre än dig.

Är inte jättesugen på traditionella, level-baserade fantasyspel, generellt är jag mest intresserad av mer karaktärsdrivna system.
 

Engan

Veteran
Joined
29 Jun 2012
Messages
17
Kanon, då är vi två iaf!

Vi fiskar vidare så kan vi säkert få fatt på några till.

Vilket system vi ger oss i kast med spelar för mig inte så stor roll. Jag gillar också mer karaktärsdrivna system bättre än level-baserade, men har eller inget emot dem som omväxling.
 

VilleK

Veteran
Joined
23 Oct 2001
Messages
16
Location
Stockholm
Kör brädspelskvällar ganska ofta. Alltid bra med fler möjliga spelare. Håller till vid slussen. Hör av er om ni vill ha inbjudningar. Själv är jag 30. Vi spelar allt möjligt. Blivit mycket Mage Knight och Eminent Domain senaste gångerna.
 

Centrius

Veteran
Joined
21 Aug 2012
Messages
4
Location
Stockholm
Hej,
Jag är själv sugen på att hitta en trevlig spelgrupp. Är 31 och bor i Stockholm. Jag skicka ett PM också, vet inte hur pass aktiva denna tråden är idag.
 

Engan

Veteran
Joined
29 Jun 2012
Messages
17
Hej!

Har nu anslutit mig till ett par spelgrupper som båda var en person kort, har dock fått många svar att andra i samma sits som mig själv och det vore ju skoj att kunna hjälpa till!

En tanke kan ju vara att ni som fortfarande letar och har svarat här tar kontakt med varandra?

Dr_Moreau, Erik_Ny, Dartagnan, Centrius samt Zutaten, ta och PM'a varandra så har ni en bra spelgrupp :gremsmile:

Mvh

/ Jimmy
 

Centrius

Veteran
Joined
21 Aug 2012
Messages
4
Location
Stockholm
Engan said:
Hej!

Har nu anslutit mig till ett par spelgrupper som båda var en person kort, har dock fått många svar att andra i samma sits som mig själv och det vore ju skoj att kunna hjälpa till!

En tanke kan ju vara att ni som fortfarande letar och har svarat här tar kontakt med varandra?

Dr_Moreau, Erik_Ny, Dartagnan, Centrius samt Zutaten, ta och PM'a varandra så har ni en bra spelgrupp :gremsmile:

Mvh

/ Jimmy
Tack!
 
Top