Nekromanti Söker spelgrupp i Göteborg

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Tjenare!

Håkan var namnet och jag har precis flyttat ner hit till Göteborg. Kommer ursprungligen från stockholmsområdet, tog en avvikare på ca 5 år i kalmar för studier, å sitter nu i min nya lya här i gbg å ugglar. Bor inne i det mer centrala området (tror jag), ligger strax söder om Vasastaden.
Åldern ligger på 25, och jag har spelat en hel del i mina dar. Mest har det nog varit AD&D, EON, Rifts å starwars. Har även lirat en del Mutant, TNMT, Vampire, En Garde samt en hel del annat jag inte kommer ihåg namnen på just nu.
Jag söker en seriös spellgrupp som vill spela ofta, helst (om man får önska) mer än en gång i månaden. Något annat som är viktigt för mig är en grupp där man "vårdar" sina karaktärer, dvs man fokuserar spelandet på karaktärerna, inte på "äventyret" i sig. Att spela samma karaktär, att låta den leva med sina val och utvecklas (gå upp i lvl, öka sina färdigheter, köpa hus å hund or whatever)är det som för mig är den centrala delen av rollspelande. Om kyrkogården ser läskig ut, draken luktar illa eller skattemasen gömmer sig i krokarna ska det finnas jäkligt bra skäl för karaktärerna att fortsätta framåt, och att vända om med orden "vi tar båten väster ut i stället, har alltid velat rida på en sån där häst med pucklar på ryggen!" är ok. Att sätta i system att göra nya karaktärer och/eller byta spel var tredje gång man träffas är något jag hatar och aldrig vill vara med om igen. Ytterliggare något jag uppskattar är att veta flera dagar i förväg när man ska träffas å spela, så jag inte redan bokat dagen för biljard, bio, krogrunda, dans or whatever.
Sen har jag ju några mörka hemligheter som kanske kan vara bra att känna till. Exempelvis att jag har haft <tendenser> att "oppta" mina karaktärer. Fast jag försöker sluta med det. Mitt senaste försök i att undkomma opptandet har varit en missla i Eon som är trubadur till yrket, har aldrig varit i slagsmål ens (dvs ingen träning i strid av någon form) och vill ut å se världen. Helst i sällskap med någon stor människa eller liknande som kan skrämma bort elaka rövare å monster. Själv kan han bidra med gott humör, hygglig matlagning, lite glada trudelutter och den lilla läkekonst han lärt sig av sin moster. Har även spelat extremt feg vette och ett väldigt närsynt bergstroll vid tillfälle. Annars har min tid mest kantats av gamla ryska torpeder, muterade kamikaze-lämmlar och komplett sinnes-sjuka kannibaler alla utrustade till tänderna med vapen och sprängdon.
En annan så kallad mörk sida av mig är kanske att om jag tycker någon regel är i vägen för att ha kul vill jag gärna försöka övertala / muta SL till bättre ideér. Exempelvis, om vi tar Eon igen, så tycker jag att det där med att slå på bakgrunds-tabellerna är en jättebra ideé... om man är full å inte vet vilken sorts karaktär man vill spela. Har man istället en bra ideé om en karaktär, och SL också tycker det så är det ju bättre att välja några av slagen till passande förmågor or whatever. Jag menar så man inte får sin fina glänsande riddare med en bakgrund man knåpat ihopp sporadiskt under några veckor bara för att slå fram en klumpfot, fobi för kvinnor i nöd, allergi mot hästar och slutligen en stor jävla trollformel-sammling (var nu fan den kom ifrån??). Ja.. ok, låter ju som man kan bygga en karaktär med en bakgrund rik på händelser av det där, så kanske dåligt exempel men jaja. Bättre att rulla tärningarna först då och sedan ta sig en vecka+ för att bygga bakgrund i lugn och ro, samt bra skäl att karaktärerna i spelgruppen ska börja umgås. Ser jag en till jävla "Mörk främling" på något värdshus kommer jag samla ihopp drängarna å driva filuren på flykten med både facklor å högafflar. Ja... jag kan inte komma på någon mer "mörk hemlighet" just nu så får räcka så.
Hmm... tror jag spårade ur lite med min presentation av mig själv där i slutskedet, men tror ni kan luska ut ungefär vilken typ av filur jag är av allt det där.
Om du kan läsa detta har jag stulit mer än en minut av dit liv. Mohahaha! Vill du bli av med mer, dvs om jag inte skrämt dig på flykten och du tror att jag kanske skulle kunna passa i din spelgrupp och/eller har några frågor så släng mig ett mail på xzarjo@hotmail.com så ska jag försöka svara så snart jag kan.

"The truth is sometimes deceiving"


Å just ja, glömde en grej (nämnde jag att mitt minne är uruselt?). Om någon/några är intreserade kan man kanske starta en ny spelgrupp. Har en gammal bekant här i gbg som jag tror skulle vara intreserad.
 

Kropotkin

Warrior
Joined
25 Mar 2006
Messages
234
Location
Hisingen
Xzarjo said:
Bor inne i det mer centrala området (tror jag), ligger strax söder om Vasastaden.
Landala; fram till 1866 en del av Örgryte socken. Inlemmades med Göteborgs stad och blev snart ett arbetarkvarter med trähus och senare landshövdingehus. Under 1950-talet köpte kommunen upp fastigheterna och under 1960-talet sanerades (läs: skövlades) området för miljonprogramsbebyggelse. Jmf. Annedal, Vegastaden.
 
Top