Söker spelgrupp (Gävle eller nätet)

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
297
Location
Gävle
Hej! Söker en grupp att spela med, antingen i Gävletrakten eller på nätet. Svenska eller engelska spelar ingen roll.

Spelade länge med några vänner men tog en paus efter att vi körde en lång DnD-kampanj och var inte sugen på att hoppa på när de skulle spela PF2. Nu har de fyllt den gruppen och är mitt i en lång kampanj, så jag får söka spelande på annat håll.

Spelar för tillfället Cyberpunk Red på nätet varje fredag, lite DnD nån måndag i månaden och spelleder Machineborn (egettillverkat) varannan lördag för två vänner.

Söker en vuxen grupp som tycker om narrativa rollspel med mer fokus på berättelsen än en massa regler. Har inget emot om spelsystemet är regeltungt så länge det tillåter mer narrativt spel. Var lite avsaknaden av det som fick mig att vilja undvika DnD eller PF.

Annars lite om mig: 35-årig snubbe. Jobbar som terapeut. Har frilansat lite för Onyx Path. Spelat rollspel sedan 1995.
 

surviul

Veteran
Joined
4 Jan 2024
Messages
1
Hej. Nu läste jag inte denna tråd men har sätt att du har ett sätt att söka sig in i DnD världen i Gävle å ja de va ca 13 år sen jag spelade men skulle tycka att de skulle vara roligt att börja igen nu när jag älskar DnD å annat undrar hur man gör å hur man går till väga för att komma in i en sån grupp.
Hoppas du är aktiv här
Mvh
Surviul
 
Top