Söker spelare till Symbaroum

Satanclaus

Veteran
Joined
27 Jan 2021
Messages
13
Location
Märsta, Sweden
Halloj,
Är i startgroparna att doppa fötterna i Symbaroum.
Vi är tre personer ännu så länge; Gubbar från strax under 40 till strax över 50 år gamla. Jag är SL och har tänkt att köra från introduktionsäventyret och genom Törnetronen. Tanken är att spela över Discord för röstchatten och sen någon VTT dom stöd för tärningsrullande visande av bilder och kartor tollformulär och liknande. Målsättningen är att spela varannan fredag eller lördag och som bonus om det passar med skiftjobb och liknande, veckan däremellan. Vi vill gärna börja någon dag i mellandagarna men skulle gärna se att vi får 1-2 spelare till att följa oss in i Davokars mysterier.
Vi har alla tidigare erfarenhet av rollspel med ett visst mått av rostighet då det var ett tag sen sist.
När man var en liten parvel spelade jag Mutant och Drakar och Demoner, vidare till Cthulhu och Dungeons and Dragons, Cyberpunk och åstskilliga andra.
Vi ser gärna att du precis som vi har ingen eller mycket liten erfarenhet av Symbaroum, roligare att få upptäcka det tillsammans. Jag som spelledare använder sällan kartor för strider utan mer för en överblick. Jag är inte den som räknar rutor och håller koll på milimetern var folk står. Känslan är viktigare.
Jag får mitt behov av taktisk minutia stillat av figurspel. Jag använder gärna bilder däremot, stulet på nätet eller från modulen vi spelar och nu på senare år AI genererat.
Känner du att det skulle vara intressant att utforska Davokar med oss? Tveka inte att hojta till här 😊
 

OctaTracker

Veteran
Joined
5 Jan 2019
Messages
15
Location
Malmö
Hej. Har ni kommit igång? Jag tickar nog i alla boxar du nämner i inlägget. :) Jag är intresserad. Symabroum har jag inte spelat men har det och jag har och använder Foundry då och då. Jag håller precis på att leta 1-2 personer som vill spela Blade Runner också.
Kanske kan bli en kombo?
 

Blatifagus

Den Bleke
Joined
4 Dec 2023
Messages
1
Location
Marjura
Hej!
Jag är en gubbe på exakt 50 som gärna är med på detta.
Jag spelar WFRP 4ed över Discord och tycker det funkar alldeles utmärkt.
Mina erfarenheter av olika rollspel är massiv. Jag har testat det mesta, men just Symbaroum och EON har jag ingen erfarenhet av.
 

fleabag

Veteran
Joined
23 Jan 2024
Messages
5
Jag är också intresserad.
Snart 40 och har spelat sen 90 något
Har spelat alla möjliga men inte Symb :)
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
223
Location
Helsingborg
Om man är fyllda 42 år, har man förtur då? ;)
Jag är också intresserad. Jag har spelet här hemma men aldrig spelat det, om sanningen ska fram har jag inte ens bläddrat i boken.
 
Top