Nekromanti Söker spelare till en grupp i Uppsala

Nyhammar

Veteran
Joined
6 Apr 2014
Messages
6
Hej!

Jag heter André och är alldeles nyregristerad på forumet men det hindrar mig inte från att kasta mig in hals över huvud. Det bör tilläggas att jag skriver detta klockan fyra på natten, så jag ber om ursäkt för eventuella konstigheter.

Till ämnet: Jag söker, eller snarare tänker skapa, en spelgrupp i Uppsala. Tidigare har jag varit med i spelgruppen i Stockholm och jag har spelat rollspel i ungefär femton år nu. Min idé är en grupp där regler inte direkt står i fokus och där folk har mycket utrymme att utveckla sina karaktärer. Tidigare har jag för det mesta rekryterat folk som inte varit med i hobbyn innan och "lärt" dem hur man spelar, så jag har inte så hemskt mycket erfarenheter med andra spelstilar, men jag hoppas det inte riktigt kommer bli ett problem. Min tanke var att jag kommer börja som spelledare och att vi kommer spela Mutant år noll så fort jag får min box. Vid nuläget har jag redan ett par intresserade spelare som inte spelat förut och försöker också rekrytera folk genom nationerna här i Uppsala.

Så varför ska du spela med mig? Tja, jag är trevlig. Och iallafall lite rolig. Jag gör också bra kaffe. Och för att jag har gjort det här ett tag nu och tycker jag blivit ganska bra på det. För att du vill uppleva något nytt. För att jag tror att ifall vi båda får en chans så kommer vi skapa något nytt, något roligt, något som du kommer känna är värt att ha tagit del av. För att jag inte spelat på nästan ett år och har massvis med kreativ energi uppdämd, bara väntandes på att släppas lös. För att senaste gången jag spelade (och var spelledare) så lämnade spelarna lokalen med stirrande blickar och märkbart medtagna (My life with Master är ett läskigt spel). För att du är trött på att läsa mina pretentiösa upprepningar men ändå är iallafall lite intresserad, för annars hade du slutat läsa vid det här laget.

Så, vilken typ av spelare är jag intresserad av? Alla i stort sätt. Ung som gammal (själv är jag tjugotvå), erfaren och helt ny, båda fungerar alldeles utmärkt. Jag kräver ingen speciell dedikation eller hemarbete av spelare förutom att de dyker upp på mötena, men jag kan varna mot regelupptagna spelare och power-gamers att det inte är så jag spelar. Sen om man är "seriös" eller inte spelar inte värst stor roll, vi kommer hitta en nivå som passar alla när spelet väl kommer igång.

Ifall någon är intresserad så kan ni maila mig på <ledare.nyhammar@hotmail.se> (gammal förenings-mail, därav det dumma namnet) eller svara i tråden. Hoppas iallafall någon hör av sig och tack för att ni läste.

MvH

Nyhammar
 

Nyhammar

Veteran
Joined
6 Apr 2014
Messages
6
Så efter nån vecka så verkar det nu som jag börjar närma mig en fulltalig grupp. Ska prata lite med folk och hitta ett datum, men vill lämna inbjudan öppen; ifall ni är intresserade kan ni hoppa in när kampanjen väl börjat (ifall vi har plats). Tack för alla svar.

MvH

Nyhammar
 
Top