Söker spelare till "Cities Without Number"-digitalt

Lyran

Veteran
Joined
3 Jan 2024
Messages
9
Yo Chummers'!

Har redan postat på Discord, men drar en post även här då kanske inte alla hittar in till Discord-servern. :)

Emil var namnet som tillvardags har ett par medelstora tvåfotingar att lotsa genom livets vrår och har ett yrke som ibland kan ta mig runt om i Sverige. Men hittar mig gör en framförallt i Mälardalen. Har en nygammal kärlek för rollspel; där jag regelbundet under 2023 lotsat (GMat) vilsna själar i DnD5E och på en mer sporadisk basis CY_Borg, och har spelat en del Shadowrun genom 2000-talet i olika epoker.

Letar nu spelare som är sugna på digitalt TTRPG'ande i genren cyberpunk, i detta fall för spelsystemet "Cities Without Number" (CWM). I stil med "Shadowrun" (cyberpunk/scifi med en stor skvätt magiska under) minus blåtands- och wifianslutningar, samt lättsamt regeltugg. M.a.o. ett mer hårdnackat 80-tals äventyr, där landlinor och telefonkiosker är det nygamla modet. En egen komponerad värld, en Mälardalsregionen i annat universum, år 2107.

Praktisk info (förutsättningar)
Hur: Digitalt med video+ljud via Discord (server är ordnad), Roll20 finns att tillgå men då jag är mätt på rutnätsräknande vill jag köra med ett mer narrativt fokus med "theatre of the mind" som en central puck (ödmjukhet är en huvudpelare, då jag kommer vada ut i något djupare vatten, med nytt system och spelsätt)
När: Onsdagar (regelbundet)
Tid: 2-3 timmar per session, si så kl 18:00-22:00 (något flexibelt för min del, beroende på grupp)
Vad: CWM Deluxe (kompletta regelboken). Gratis versionen hittas här: https://preview.drivethrurpg.com/en/product/449873/cities-without-number-free-version. Deluxe ed. innehåller allt "fluff" som gör spelet mer "Shadowrun" och finns att tillgå för spelare som joinar (med författarens välsignelse), även fast jag uppmuntrar alla att införskaffa en egen.
Typ: "Sandlåda" åt det grövsta, med en levande stad som påverkas av spelarnas val. Dödsrisk = Hög(!!).
Spelare: 3-5st, dedikerade, ödmjuka och mogna individer, som har fokus på en härlig och rolig upplevelse för alla parter!
Språk: Sven(gel)ska.

Checkar du in på ovanstående? Låter det intressant? PMa på!
 

Lyran

Veteran
Joined
3 Jan 2024
Messages
9
Vi har nu påbörjat fylla upp gruppen, 2 personer (av möjliga 5) har slagit följe. Vi har en mogen grupp omkring 40-strecket i ålder på samtliga, med en blandning av mer nybörjare till veteranare.

Cyberpunk äventyr väntar runt knuten, hojta till och haka på! 🙂
 
Top