Söker spelare Discord

Basho

Veteran
Joined
6 Jul 2019
Messages
150
Location
Malmö
Hej!

Vi är en grupp på just nu fyra aktiva spelare i 45-50-årsåldern med blandad bakgrund och erfarenhet. Vi spelar regelbundet över Discord och söker ytterligare spelare. Vi testar gärna olika spel och regler. Jag är sugen på att köra något spelardrivet, och även något OSR-inspirerat, kanske Mörk Borg.

Vi hjälper varandra och kör inkluderande. Ålder och förkunskap spelar ingen roll. Kul om det är flera som vill turas om att vara SL, men absolut inget krav.

PS. Jag vill även sätta upp en fysisk IRL spelgrupp i Malmö.
 

Another

Veteran
Joined
19 Jan 2022
Messages
7
Hej, jag tror vi skulle kunna komma överens. Jag har dock ett hemmabygge jag först skulle vilja få testat med en person innan jag ger mig på något annat. Någon av er kanske har tid en kväll eller två denna veckan via discord med lite konstruktiv kritik?
 

Basho

Veteran
Joined
6 Jul 2019
Messages
150
Location
Malmö
Hej, jag tror vi skulle kunna komma överens. Jag har dock ett hemmabygge jag först skulle vilja få testat med en person innan jag ger mig på något annat. Någon av er kanske har tid en kväll eller två denna veckan via discord med lite konstruktiv kritik?
Kanske kan du berätta mer om ditt hemmabygge i en ny tråd? Då skulle jag ha lättare att avgöra om jag är intresserad.
 

en0me

Veteran
Joined
3 Apr 2022
Messages
1
Inser att jag är lite sen till partyt men jag tycker att det låter mycket intressant, då framförallt OSR, IRL i Malmö och Mörk Borg vore jäkligt kul att testa! Har ingen erfarenhet av Discord, definitivt villig att lära mig, och jag var spelledare i slutet av 80-talet (och det är väl ungefär som att man en gång lärde sig att cykla?) :)
 

Mipmop

Veteran
Joined
5 Nov 2022
Messages
1
Location
Stockholm
Hej!

Vi är en grupp på just nu fyra aktiva spelare i 45-50-årsåldern med blandad bakgrund och erfarenhet. Vi spelar regelbundet över Discord och söker ytterligare spelare. Vi testar gärna olika spel och regler. Jag är sugen på att köra något spelardrivet, och även något OSR-inspirerat, kanske Mörk Borg.

Vi hjälper varandra och kör inkluderande. Ålder och förkunskap spelar ingen roll. Kul om det är flera som vill turas om att vara SL, men absolut inget krav.

PS. Jag vill även sätta upp en fysisk IRL spelgrupp i Malmö.
Hej!
Jag är ny på forumet. Men är gärna med och testar på. Har spelat en del fantasy rollspel genom åren.
Är 40år och bor i Stockholm.
 
Top