Nekromanti Söker spel utan strider

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Söker ett nytt spel med konflikter som inte är strid, men utan att vara för mycket trädkramarflumm. Nån rekomendation?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Journey Away ska komma i december. Fokus på berättelsen och inte på strid och loot.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Söker du scenarion som handlar om andra konflikter eller spel med mekaniker för andra konflikter än strid?
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Svavelvinter RPG har iofs kvar strid, men den konflikttypen är jämställd med retoriska konflikter vilket gör att man lika gärna kan sänka någon med en vass tunga, som med tvåhandssvärd.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Rangertheman;n294146 said:
Journey Away ska komma i december. Fokus på berättelsen och inte på strid och loot.
Oj, det här har jag missat, verkar ju jättefint!
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Bifur;n294155 said:
Söker du scenarion som handlar om andra konflikter eller spel med mekaniker för andra konflikter än strid?
Främst det flrra men även det senare
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
obak;n294176 said:
Främst det flrra men även det senare
Någon genre-preferens? Annars ligger en del Call of Cthulhu-scenarion bra till. De har i och för sig en del våld men det går ofta att jobba runt dem aspekterna som SL. Tex Arkham detective tales till Trall of Cthulhu. Jag har också ett eget scenario med fokus på akademisk utforskning som kanske kan vara något, fast jag har i och för sig inte hunnit få ut det än...
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Bifur;n294186 said:
Någon genre-preferens? Annars ligger en del Call of Cthulhu-scenarion bra till. De har i och för sig en del våld men det går ofta att jobba runt dem aspekterna som SL. Tex Arkham detective tales till Trall of Cthulhu. Jag har också ett eget scenario med fokus på akademisk utforskning som kanske kan vara något, fast jag har i och för sig inte hunnit få ut det än...
Det där egna lät ju väldigt intressant. Pinga gärna till när du släpper det :)
 
Top