Söker scenarion för totalt två personer

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Igår skulle det ha spelats rollspel, men vi har en spelare med barn, och det blev kaos med sängläggandet igår, så vi satt där, jag och en spelare till utan något att spela! Katastrof ;)
Min vän tog upp KULT scenariot, The Driver, som något vi kan spela nästa gång. Spoila inget, tack, jag har inte någon aning alls om vad det rör sig om mer än en väldigt kort beskrivning.

Så min fråga är kortfattat, finns det mer scenarion likt The Driver som man kan köra på enbart två spelare? De behöver inte vara exakt som tidigare nämnda scenario, men bör åtminstone uppfylla kravet om att man kan köra det på två pers.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Till Kult finns också gratis-scenariot A Ghost Story, för två (eller fler). Har bara skummat dock, men verkar lite intressant.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,981
Location
Umeå
Finns massa gött/

S/lay w/me
Cold Soldier
Murderous Ghosts
Mars Colony
39 Dark
Beast Hunters
The Hour Between Dog and Wolf
Showdown

Tex

Inte scenarion men spel med upplägg för två bara
 
Last edited:

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,981
Location
Umeå
Men kring faktiskt scenarion har inte Gumshoe endel som varit för två? Minns inte vad de kallar det, men både Nights Black Agents och ngn Cthulhu/DG för en spelare har jag för mig funnits? Hade inte du kört lite sådant @Deodanders ?
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
Men kring faktiskt scenarion har inte Gumshoe endel som varit för två? Minns inte vad de kallar det, men både Nights Black Agents och ngn Cthulhu/DG för en spelare har jag för mig funnits? Hade inte du kört lite sådant @Deodanders ?
Jo, jag har spelat en del Cthulhu Confidential (Gumshoe) som är ett helt spel för mythosundersökning för en spelare/en SL. Gillar det, men annars spelar jag Delta Green som det är med en spelare bara för närvarande. Vi spelar From the Dust just nu. Till DG släpptes precis Meridian också, för två spelare, men utöver handler som jag förstår det.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Men kring faktiskt scenarion har inte Gumshoe endel som varit för två? Minns inte vad de kallar det, men både Nights Black Agents och ngn Cthulhu/DG för en spelare har jag för mig funnits? Hade inte du kört lite sådant @Deodanders ?


 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Det här verkar riktigt coolt!
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Det här verkar riktigt coolt!
Leyla Khan är en apcool rollperson - libanesisk/brittisk, ex-MI6, ex-slav till vampyrerna, med omkringtrasslade minnen som om de rätas ut för mycket riskerar att låta dem återfå kontrollen, och litet kvardröjande övernaturliga förmågor från vampyrblod. Det är definitivt kalkerat på Jason Bourne, fast intressantare.
 
Top