Nekromanti Söker rollspelande i GBG

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Söker grupp eller folk som står ut med en ringrostig spelare som i dagsläget inte har det minsta minne av varken system eller världar. Är 26, kvinna och gift. Har petat i lite olika spel men det är en sisådär 8 år sedan nu.

Fantasy brukar jag ha lättast för. Gruppen är dock viktigare än vad som spelas, fungerar man med gruppen kan det bli hur bra som helst helt enkelt. Är dock dålig på att lista ut alltför mycket, mysterier är inte min starka sida! Tärningar är absurt härligt och humor hos spelarna är bra.


Åh, och det vore trevligt om det är folk som står ut med stickning, jag kan sticka utan att titta, lovar!


Och ni, jag behöver desperat komma in i rollspelsvärlden igen så om det finns folk som vill ta en fika på stan och bara prata om det någon gång är jag öppen för förslag!

PM eller maila skruttfia at gmail.com
 
G

Guest

Guest
Hade jag inte bott på andra sidan Sverige hade jag lätt spellett - mot en stickad tröja. :gremlaugh:


Catboots - Will GM for food.
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Hm... Menar du att jag borde börja muta folk till rollspelande mot stickade ting? Tyvärr är garn inte särdeles billigt och tröjor tar tid, släng med biljett ToR t huvudstaden för detdär spelandet så kanske vi kan snacka! ;D
 
G

Guest

Guest
Du anar inte vad en del människor gör för stickade persedlar.

Men den dagen teleportation blir ett gångbart transportmedel lovar jag att vara spelledare.
Om jag får en stickad tröja - en röd. :gremtongue:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
I likhet med Catboots tycker jag det är opraktiskt av dig att bo på Sveriges baksida.

Av någon outgrundlig anledning verkar dock ett icke oansenligt antal av våra användare vara bosatta i Götlabôrg med omnejd, så det borde inte vara alltför knepigt att hitta några att spela med.

Annars kanske du kan fråga den alltid lika trevlige HenrikGoblin Games om du får sätta upp »spelgrupp sökes-lappar« i hans butik.
 
G

Guest

Guest
Jag vågar inte svara säkert, just nu är det ju osäkert om jag kan bo kvar i min hemstad, men kan jag göra det så har jag definitivt möjlighet att dra ihop en spelgrupp.

/Zorbeltuss
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Jag vill gärna spela eller spelleda. Skulle gärna leda en testomgång av Fiktionsleks Deds bok (Se tråden i spelskapande). Kanske i nästa vecka eller veckan efter?

Om det är någon som är sugen?

Z
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Mitt förslag, om det fungerar för folk, är väl att man träffas på stan och pratar om saken? Brukar bli effektivare än att alla trevar i text utan att veta hur personerna känns IRL. Har hemtenta över heglen så innan tisdag fungerar inte.


(Och ang fel sida av Sverige? Ja, jo, jag håller med. Norrnorra Sverige hade varit fantastiskt att bo i, Arvidsjaur har jag sett är fint nu på vintern! ;D )
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Perfekt, onsdag eftermiddag då! Men det krävs fler än två för tango...

Om någon är intresserad så kom med ett förslag vart vi ska mötas eller håll koll här så skriver jag eller skruttfia ett förslag på vart innan onsdag eftermiddag.
 

Branmer

Veteran
Joined
8 Mar 2005
Messages
40
Location
GBG
Hej,är intresserad av att träffa lite nya rollspelsmänniskor. Håller på med lite rollspelande just nu, men borde ha tid för lite mer. :gremsmile:

Jag har spelat och varit Sl en del, men är intresserad av lite nya saker.

/Peter A
 

Branmer

Veteran
Joined
8 Mar 2005
Messages
40
Location
GBG
Jag kan vara i stan från och med kl 17.00. Ta något cafe kanske? Fröken Olsson eller nåt liknande?

/Peter
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Åh, ser ut som om det kanske blir några folk med andra ord.

Ett café där det finns chans att det inte är överfullt vore praktiskt. Jag kan vara i stan närsom.
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Ja, ska vi säga fröken olsson då, så vi har bestämt? :gremsmile:

Jag dyker säkerligen upp före fem, men å andra sidan så ska nog in-ex få ett besök strax därförinnan...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Alltså, det här är så Off topic så det inte är klokt, men jag kan inte låta bli...


Catboots said:
Hade jag inte bott på andra sidan Sverige hade jag lätt spellett - mot en stickad tröja. :gremlaugh:


Catboots - Will GM for food.
Tröja, mums mums. Gamla kläder? :gremwink:
 
G

Guest

Guest
Endyamon said:
Alltså, det här är så Off topic så det inte är klokt, men jag kan inte låta bli...


Catboots said:
Hade jag inte bott på andra sidan Sverige hade jag lätt spellett - mot en stickad tröja. :gremlaugh:


Catboots - Will GM for food.
Tröja, mums mums. Gamla kläder? :gremwink:
Tja, ibland får man ta det man har till hands dagarna innan löning...

When the going gets tough, the tough start chewing wool.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Hej! Om det inte verkar bli för mycket folk tycker jag att det låter jättetrevligt med en rollspelsgrupp. Min ordinarie grupp bor 70 mil bort, så det blir inte så regelbundet spelande för mig...

Är f.ö 23, exil-norrländsk lärarstudent, som helst spelar Fantasy, men kan tänka sig vad som helst.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Jag är 37 år och har inte spelat med en regelbunden grupp på några år. Jag spelar i princip vad som helst - även fantasy! Har varit i kontakt med Zappelina och skruttfia via pm, men jag kanske borde säga i tråden att jag också kommer.

Onsdag kl. 17.00 på Fröken Olsson it is. Ska bli jättekul!

Tycker

Christian
 
Top