Nekromanti Söker Pathfinder grupp i Malmöområdet.

Clangeddin

Veteran
Joined
5 Nov 2002
Messages
2
Location
Malmö
Hej efter att inte ha spelat rollspel på ett antal år skulle jag gärna komma i kontakt med en grupp som lirar Pathfinder i Malmöområdet. Jag är gift och har barn så jag ser gärna en grupp med lite äldre människor (25+). Eftersom jag numera är lite mer begränsad gällande tid så kommer här en liten lista av vad för typ av spelstil jag är ute efter så att jag inte börjar lira med en grupp där vi har helt olika uppfattning vad vi är ute efter och tar upp varandras tid helt i onödan.

Jag gillar inte överdrivet rollspelsfokuserat spel. Rollpersoner med principer och övertygelser som även handlar efter dessa är kul och kan ofta skapa konfrontationer som spelledaren inte räknat med, teatralt ologiskt beteende är bara drygt.

Jag gillar inte hemmagjorda luddiga regler. Folk som kan reglerna och planerar sina karaktärer skall ha en fördel gentemot de som inte orkar sådant (galen rollspelssologisk min-maxning är jag dock emot).

Jag gillar inte low fantasy. Jag vill kunna spela alv och dvärg jag vill kunna möta den mäktiga farliga magikern eller kanske till och med en drake.

Jag gillar inte massa dolda slag och framför allt inte folk som fuskar. Spelledare som inte låter en rollperson dö eller har tänkt ut en viss handling och således ignorerar konsekvenser av spelarnas handlingar tycker jag är trist. D&D reglerna är enligt mig bra och framför allt är de ofta tydliga så alla vet vad som gäller.

Jag gillar inte överambitiösa äventyr med tusentals politiska intriger och inga strider. En bra story där personer har vettiga motiv till sina handling gillar jag och jag gillar strider där rutnät och miniatyrer plockas fram.

Jag gillar inte ”konvent”-aktiga äventyr där man ges karaktärer eller bakgrundsbeskrivningar av spelledaren. Jag vill själv planera min karaktär och tänka ut dennes bakgrund och vad som driver honom/henne och jag vill gärna börja på level 1 och om möjligt spela fram till episk nivå.
 

mvessla

Veteran
Joined
10 Dec 2011
Messages
22
Location
in Orbit
Hej!

Läst och tycker likadant gällande rollspel som du gör. Har haft rollspelen "liggandes på hylla" nu i några år, men skulle nu vilja återuppta spelande. Till att börja med någon kväll i veckan eller någon helgdag - för att se hur ev. kommande spelgrupp fungerar tillsammans osv - hänger ju mycket på personkemier.
Pathfinder har jag bara läst lite om, men har gedigna erfarenheter från Drakar och demoner... fram till Gigant, sedan slutade min dåvarande spelgrupp att skaffa fler regler och vi höll oss i stort till det som fanns/finns i Drakar och demoner, Expert och Gigant. Har vidare spelat mycket Mutant (de två första varianterna) och nu på senare tid ordnat fram allt om Mutant 2089, men ej spelat det - bara sträckläst för nöjes skull.

Så, här har du en som gärna är med, men jag har alltså ingen grupp i bagaget utan är än ensam. Men vi kanske snart är fler...

Mvh, Muterad Vessla
 

spieler

Veteran
Joined
4 Aug 2007
Messages
105
Location
Malmö
Hej

Jag kommer nog (när vi har 4-6 spelare) starta en ny pathfinder kampanj (lev 1)

Du kan gärna vara med

kontakt: spieleburg(a)gmx.de

PS: Hej Muterad Vessla, vill du också vara med? Då har vi 4 spelare
 

JonasH1986

Veteran
Joined
23 Apr 2012
Messages
1
Location
Malmö
Hej!

Om det finns plats så är jag eventuellt också intresserad. Jag är 26 år och snäll och så. Har inte spelat jättemycket, men en del D&D (4), en del Gamma World, och en del Drakar och Demoner.

Ha det fint!
/Jonas
 
Top