Nekromanti Söker några i Sthlm att spela D&D 3.5 med

Graazzt

Veteran
Joined
19 May 2007
Messages
65
Location
Stockholm
Den grupp som jag vanligen spelar med har blivit lite splittrad då bl a en av killarna flyttar till Malta för minst ett år. Så jag tänkte höra om det finns någon grupp som söker en spelare eller om det möjligen skulle gå att sätta ihop en grupp och hitta någon som vill speleda? Är vanligen spelledare så det vore kul att få spela också. Jag är 39 år och har spelat rollspel i snart 25 år. Gillar en blandning av rollspel och fighting. Lagom är ju som sagt bäst. :) Ålder på övriga deltagare är inte så viktigt så länge alla är helt normala vettiga ostruliga personer. Spelar gärna färdiggjorda äventyr så jag har inga krav att spelledaren måste skapa något aldeles fantastiskt eget. En bonus kan väl tilläggas är att jag har nästan 2000 D&D miniatyrer som vi kan använda när vi spelar.
 

Rakshmak_UBBT

Veteran
Joined
12 Sep 2006
Messages
10
Location
Stockholm
Det låter juh perfekt för mig å min grupp. Jag e DM å vi kör forgotten realms i D&D 4 dock. Jag heter Ulf å e 28, sen är det Therese som oxo e 28 sen Kathrin som e 30ish å sen tror jag du vet vem Askur (Daniel) är från Underdark.se.
Precis som du tycker jag att en blandning av rollspelande å fighting e bra, bara hack'n'slash känns meningslöst, å lite action vill man juh ändå ha.
Kör gjorda äventyr så fort jag hittar något som känns bra. Dom jag har hittils är alldeles för mycket meningslös dungeon crawl. Vi försöker köra en gång i veckan å riktar in oss på fre-lör-söndag, men vi kör helt enkelt när flest kan. Karaktär är helt valfritt, men det som behövs mest i gruppen är en Striker, näst en Defender. Vi brukar köra på Medborgarplatsens Bibliotek, men det e oxo flexibelt efter vad som passar bäst. Så om du tycker det låter intressant och kan tänka dig köra 4:an istället för 3.5:an så let me know så lägger jag till dig i gruppen på underdark.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Å,jag blir jätteglad när jag ser att det finns någon som fortfarande vill spela 3,5:an. Nu ska jag inte lova bort mig, men ännu finns det en strimma av hopp om att jag någon gång i den närmsta framtiden kommer spelleda "Red Hand of Doom". Ifall det blir verklighet PM:ar jag gärna dig, om det är ok?

Annars är jag ganska säker på att det finns andra som vill ha med en till i sitt 3,5:a-gäng.

/Basse, mina spelare ska bara hämta sig från den senaste TPK:n... :gremwink:
 

Graazzt

Veteran
Joined
19 May 2007
Messages
65
Location
Stockholm
Hahaha Razzo! Nej, men han ska faktiskt pyssla med spel där. Jobba inom sportgambling och hålla på och sätta odds och grejs på matcher.
 

Graazzt

Veteran
Joined
19 May 2007
Messages
65
Location
Stockholm
Rakshmak: Tack för inbjudan! Det låter onekligen lockande, men jag är lite allergisk mot D&D 4... Har dessutom köpt på mig så himla mycket grejer till 3.5 så jag föredrar att köra det ett tag iaf och få nytta av de pengar jag lagt ut. :)
 

Graazzt

Veteran
Joined
19 May 2007
Messages
65
Location
Stockholm
Basenanji: Du är så välkommen att höra av dig!

Btw så kul att du lirar Hattrick. Det gjorde jag också en gång i tiden, men lade av för typ fyra-fem år sen. Fast lite lyckades jag nog skriva in mig i spelets historia innan laget ägarlöst fick djupdyka ner i divisionerna. :)
 

Rakshmak_UBBT

Veteran
Joined
12 Sep 2006
Messages
10
Location
Stockholm
Allergin går att bota :gremsmile: 4:an funkar fint, klart att det e lite skumt om man e inkörd i 3,5:an men det finns mycket nytt och roligt. Kan ju förstå att du vill ha värde för det du har lagt ut, men om du ändå har lust så får du jättegärna vara med och prova å se hur du känner. Vi har bara kört 2 gånger än så länge, och det verkar som att det blir en riktigt rolig grupp. Nästa gång vi kör blir den 22:a. Skadar ju inte å prova :gremsmile:
 

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Rakshmak said:
Allergin går att bota :gremsmile: 4:an funkar fint, klart att det e lite skumt om man e inkörd i 3,5:an men det finns mycket nytt och roligt. Kan ju förstå att du vill ha värde för det du har lagt ut, men om du ändå har lust så får du jättegärna vara med och prova å se hur du känner. Vi har bara kört 2 gånger än så länge, och det verkar som att det blir en riktigt rolig grupp. Nästa gång vi kör blir den 22:a. Skadar ju inte å prova :gremsmile:
om ni saknar spelare till 4ed så skulle jag gärna vara med och testa spela, beroende vilka dagar det gäller.
 

Graazzt

Veteran
Joined
19 May 2007
Messages
65
Location
Stockholm
Det är en fredag ser jag. När börjar ni spela? Är ju inte så långt bort från mig som jobbar 150 m därifrån. ;-)
 

Rakshmak_UBBT

Veteran
Joined
12 Sep 2006
Messages
10
Location
Stockholm
Graazzt said:
Det är en fredag ser jag. När börjar ni spela? Är ju inte så långt bort från mig som jobbar 150 m därifrån. ;-)
Vi börjar kl 18, men försöker att vara där innan. 150 meter skaru väl orka masa dig ned :gremsmile: Så tycker lätt du ska vara med... Nu är det specielt en striker som saknas, gör iordning en karaktär med wizards character builder och skriv ut vettja... Ingen restriktion på class/race... (förutom att det ska finnas i Forgotten Realms såklart)
 

Rakshmak_UBBT

Veteran
Joined
12 Sep 2006
Messages
10
Location
Stockholm
om ni saknar spelare till 4ed så skulle jag gärna vara med och testa spela, beroende vilka dagar det gäller.[/quote]
Vi riktar främst in oss på fre-lör-sönd, framför allt lör å sön, då vi kan köra från ca kl 14 så lång tid som alla kan/orkar. Men vi kör helt enkelt så fort tillräckligt många kan. Blir det en vardag så är det 18-22. Åtminstone lördag eller söndag bör man kunna avsätta.. Vem e du då? ålder å sådär.
 

Graazzt

Veteran
Joined
19 May 2007
Messages
65
Location
Stockholm
Rakshmak: Jag kommer inte göra en karaktär, men om jag har tid (ska bygga om mitt kök den helgen), så kanske jag kommer förbi och säger hej och kollar en stund. Men jag kan inte lova något.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Ursäkta om jag bara "hoppar in" i diskussionen men jag skulle åxå vilja spela rollspel =)
Har spelat flera år förut. Bor i rimbo så har inga problem att ta mig in till stockholm
 

Rakshmak_UBBT

Veteran
Joined
12 Sep 2006
Messages
10
Location
Stockholm
Hej hej! Tyvärr blir det inte på medborgarplatsen vi kommar att spela denna gång, grupprummet var bokat. Det blir Rågsved istället. Hur som helst så står inbjudan för framtida spel kvar :gremsmile:
 

Graazzt

Veteran
Joined
19 May 2007
Messages
65
Location
Stockholm
Rakshmak: Då blir det svårt att komma loss denna gång. Har mycket att stå i innan morgondagens köksriveri hemma. Men jag kommer gärna och kikar någon annan dag framöver när det lugnat sig på hemmafronten så att säga.
 

nux

Veteran
Joined
22 Jul 2007
Messages
13
Location
Stockholm
Om det inte är för sent så skulle jag också gärna hoppa in. Heter Linus och är 22 år och har lite rollspels erfarenhet men mycket fantasi. Just nu så vill jag bara komma igång och spela och träffa folk. Har ett antal karaktärer jag vill tests :gremsmile:.
Jag bor vid Karlaplan. Var spelar ni?
 
Top