Nekromanti Söker medspelare i Uppsala.

Aesmondih

Veteran
Joined
4 Jun 2011
Messages
15
Location
Uppsala
Hallå!

Då mitt nuvarande rollspelsgäng lider av rejäl tids-och/eller-viljebrist, och bara spelar en gång varannan månad eller så, och jag känner att jag har lust och framför allt massor av tid skulle jag vilja hitta fler personer att spela med. Jag är rätt lätt att umgås och spela med skulle jag tro, har inga udda fallenheter (kanske en liten böjelse för magiker) eller intressen.

Jag är 25 år, arbetssökande för tillfället (förhoppningsvis inte så länge till), bor i en jävligt liten etta i Svartbäcken(om det inte framgick från titeln bor jag alltså i Uppsala). Spelat rollspel en massa år, kanske så mycket som 15 år (i olika former, mer eller mindre, rätt dålig koll på dem tidiga åren), på senare tid mest spellett Mutant och Drakar och Demoner 6 (Trudvang). Har tillgång till de flesta viktiga böckerna(och kan reglerna utantill) för båda rollspelen.

Är i första hand intresserad av att spela Mutant och DoD, men kan absolut tänka mig i stort sett vad som helst. Tycker om alla aspekter av rollspel, allt från statistik och levels till själva rollspelandet, var iofs rätt länge sen jag faktiskt fick vara spelare. Kan väl tänka mig vara spelledare, om det skulle vara absolut nödvändigt (finner det riktigt roligt, absolut, men skulle vilja vara spelare för omväxlings skull, eller nått).

Hör gärna av er till aesmondih@gmail.com om det skulle vara något av intresse. Är som sagt intresserad av i stort sett vad som helst, även om det vore skoj med lite DoD eller Mutant.

/ Johan
 

Lakrits

Veteran
Joined
1 Apr 2009
Messages
21
Hej!

Här finns en till spelsugen Uppsalabo. Efter att ha flyttat ifrån min rollspelsgrupp förra hösten lider jag av grav rollspelsabstinens och söker med ljus och lykta efter en ny spelgrupp.

Eon, GURPS och DnD 3,5 är de spel jag spelat mest, men jag har provat en hel hög med system (dock vare sig DoD eller Mutant.^^) För mig spelar inte systemet så särskilt stor roll då rätt spelgrupp kan göra alla system underhållande enligt min erfarenhet.

Att spelleda är inte min grej tyvärr, men jag har hur mycket fritid som helst i sommar att spela på om du eller någon annan skulle vilja dra igång något. =)

Jag är 25 jag med, student till vardags och har spelat sen jag var 18, så nybörjare i jämförelse med de flesta.
^^ Jag uppskattar alla aspekter av spelet men kanske framför allt det faktiskt rollspelandet. Och det sociala, och historierna, och loot och levels... osv.

Hör gärna av dig om du vill ha en spelare med på tok för mycket fritid (och fantasi) för sitt eget bästa. Eller om det dyker upp en spelgrupp som har plats för en till spelare.
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Hej,
jag är på, har spelat sen jag var 14 och är nu 28 (nu var det tre år sen dock), spellet mest men spelar gärna.

Jag har spelat rätt mycket trad, Eon, Dod 91, DnD 3.5, Call of Cthulhu, Vampire, Adventure, Trinity, Abberant.

Med andra ord, jag är ruskigt på!
 

Lakrits

Veteran
Joined
1 Apr 2009
Messages
21
Fantastiskt!
Då är vi ju två spelare och en spelledare (vem det nu blir.^^) Det är en utmärkt start. Jag vet inte hur det är med mutant eller DoD men eon lämpar sig utmärkt till en liten grupp har jag märkt. Även om ännu en spelare inte skulle skada. =)

Vad tycker ni? Ska vi kanske träffas på en fika och prata lite rollspel, eller ska vi avvakta och se om det dyker upp fler intresserade?
 

Apocripha

Veteran
Joined
11 Jun 2011
Messages
1
Hi,
I've just moved to Uppsala for my PhD and I too would be looking for a gaming group. Unfortunately I don't speak Swedish yet, so it's English (or French) only for me.
Game-wise, I'm open minded, though my favourite games are L5R, Unknown Armies and Rogue Trader.
Cheers.
-Apocripha
 

Cymew

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
98
Location
Uppsala
Sedär. Jag jagade spelare för ett tag sedan och fann inga...

Möjligen har jag en speldag på torsdagar då jag gärna spelade nåt. Spelleder gärna.

Själv är jag T&T fantast och skulle gärna spela S&W, men gamla Mutant skulle iofs vara kul...
 

_aqua_

Veteran
Joined
13 Jun 2011
Messages
1
såg att du söker spelare till dod. fan va kul. jag har nu en tid samlat på mig en del böcker coh vart grymt sugen på att spela. tråkigt nog har ja samma problem som du att alla polarna jobbaroch har interiktigt tid för att spela,och jag har väl tröttnat på att va på puben jämt jag med. är iaf 29 micke heter jag. spelade massa dod när ja va yngre men skulle kunna testa och spela det mesta. skulle va grymt kul att börja spela igen och du du vill ha med mig i din grupp så hör av dig tycker ja på min mail . m1891@hotmail.com mvh mic
 

Hästis

Veteran
Joined
29 Jan 2011
Messages
33
Location
Uppsala
Jag skulle gärna vara med också ;P
Fast nu börjar det se ut som att det blir fullt också, men om inte:

Jag bor i Västerås men kan ta mig enkelt in till Uppsala om det behövs. Jag har tidigare varit SL för D&D6 och det är faktiskt det enda rollspel jag seriöst har spelat. Det kan jag tänka mig vara SL för igen men dem andra spelen skulle jag vilja vara spelare till istället :gremsmile:

Jag är 19år (snart 20) och skulle gärna spela ta mig tid och vara i Uppsala eftersom att det är där mitt hjärta bor^^ Dessutom kan jag spela yugioh där.

Förresten när du säger att du spelat, citat: Drakar och Demoner 6 (Trudvang), menar du Drakar och Demoner 6 eller Drakar och Demoner Trudvang? Båda utspelar sig i samma värld men det är ju väldigt olika regler och system :S
 

Lakrits

Veteran
Joined
1 Apr 2009
Messages
21
Hej igen,

Nu har det varit dött i den här tråden ett tag. Har det blivit någon grupp? Är det någon som fortfarande är sugen på att spela? Själv lider jag av grav rollspelsabstinens och alldeles för mycket fritid. =) Hör av er till mig om det finns någon plats kvar i gruppen på mail jossa_86@hotmail.com
 
Top