Nekromanti Söker medhjälpare

Demodog_UBBT

Veteran
Joined
28 Feb 2003
Messages
15
Location
Kalmar
Hej jag tänker konstruera ett annorlunda rollspel i en helt ny värld. Det ska vara ganska minimalistiskt med väl beskrivna handlingar å jaja.. men det vore kul att samarbeta med någon å göra olika delar var när man skapar spelet och världen. Så finns det nån som har lust att skapa detta med mig? Hör av er på mail ja22ct@student.hik.se
 
G

Guest

Guest
Jag vet inte om jag har tid över för ännu fler rollspelsprojekt men det skulle hjälpa om du besrkev dina målsättningar lite mer detaljerat. Har du några ideer redan nu eller tänkte du börja från ingenting? Vilken miljö hade du tänkt dig o.s.v.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skulle ju vara kul att vara med !

Vad har du tänkt dig för spel ?
Vi kan väll höras via ICQ eller nått sånt, om du vill ha hjälp med det hela.
 

Sting

Veteran
Joined
21 Feb 2003
Messages
174
Location
Arboga, Västmanland
Intresserad är jag men vad är det för spel? Det är ju ganska avgörande för hurvida man vill använda sin tid till att göra rollspel....
 

Demodog_UBBT

Veteran
Joined
28 Feb 2003
Messages
15
Location
Kalmar
Jo jag tänkte vi skulle vara två stycken som lade till nya varelser och platser till en värld så att den växer. Regelsystem och sånt kan vi ta senare.. först å främst ska vi skapa en dynamisk värld med helt nya varelser som inte finns i andra spel. så om nån är intresserad maila mig eller skriv här :gremsmile:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Varför bara två?

"Jo jag tänkte vi skulle vara två stycken som lade till nya varelser och platser till en värld så att den växer. Regelsystem och sånt kan vi ta senare.. först å främst ska vi skapa en dynamisk värld med helt nya varelser som inte finns i andra spel."

Varför begränsa sig till två? Staden är en rollspelsvärld som har växt fram genom tiotalet skribenter som har skrivit och editerat efter hjärtans lust i en så kallad wiki.

En wiki är en databas med en enkel webbsida där alla helt enkelt slänger sig in och skriver av hjärtans lust på precis vad de vill. Jag slängde upp wikin eftersom jag tyckte att konceptet borde passa Staden, och efter att folket har lekt lite så har den fått ett eget liv och börjat växa organiskt och dynamiskt på egen hand.

Själv får jag betrakta resultatet av experimentet såpass lyckat att jag funderar allvarligt på att använda konceptet i mitt eget space opera-rollspel Skymningshem: Andra Imperiet.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
I KNEW it! ;-) [OT, eller något]

Själv får jag betrakta resultatet av experimentet såpass lyckat
Jag visste att du hade någon baktanke med det där! :gremwink:

Nä, men skämt åsido var det apjuste av dig att hosta, och ja, wikier är bevisligen tokbra. Jag fogar medhåll till din åsikt, helt enkelt.

Och ni andra, om ni värderar liv och hälsa pallrar ni er omedelbums över till Staden och blir imponerade.
För alla andra gör det, och ni vill väl inte att de ska skratta åt er? :gremgrin:


/Feliath - Ap!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Baktankar

"Jag visste att du hade någon baktanke med det där!"

Liksom, personer som gillar tjejer med rävsvans har alltid baktankar. :gremwink:

Det finns vissa småsaker som jag inte är helt nöjd med, dock, till exempel hur man bildar nya wiki-ord och hur wiki-ord presenteras. Jag ska pilla lite på det, samt allmänt översätta till svenska och dona med databasbiten, innan jag slänger upp SH:I2-wikin.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Wiki-ord [OT]

hur man bildar nya wiki-ord och hur wiki-ord presenteras
Du har inte kollat på Everything 2? De har ju ett snarlikt upplägg fast modererat, och deras system för ordbildning och överlänkning är mycket smidigt, i mitt tycke.
Dessutom är själva sidan ett bra uppslagsverk, men det är ju OT till och med för själva OT-topicen :gremwink:


/Feliath - hoppas på moderatorskydd av sitt OT:ande den här gången :gremgrin:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Wiki-ord [OT]

"Du har inte kollat på Everything 2? De har ju ett snarlikt upplägg fast modererat, och deras system för ordbildning och överlänkning är mycket smidigt, i mitt tycke."

...var är såskoden?
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Mmm, sås

Kolla här för en väg till såskoden, men var varnad att härket inte är särskilt rättframt.

Lycka till!


/Feliath - gräver
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Japp! [OOT]

Jo, det här är Off-Off-Topic :gremgrin:
Men vafan, sanktioneras det av två moddar lär det inte gå åt fanders i första taget :gremwink:

Det är ett av de läckraste ställena på hela jämrans internätverket;när jag hittade dit satt jag i flera dagar och bara vegeterade (det var lov) och insöp obskyr kunskap (Kolla in noden om hur man säger "Jag kan äta glas, det gör inte ont" t.ex.) :gremgrin:

Tyvärr är det mesta som är lätt att fylla i redan ifyllt, så det är svårt att bidra meningsfullt längre :gremfrown:


/Feliath - skulle iofs kunna noda en massa om kenjutsu, men orkar inte
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Mmm.. mmmu..

Mummel.. Mummel.. oj, det här var bara häftigt.. hihi.. mummel..
Aaaieee! Jag måste.. måste sluta!
Jag kollar nog din länk en annan dag.


/Arvidos, avslutar det här vansinnesläsandet och det här OT-skrivandet..
 
Top