Nekromanti Söker hembyggda artefakter.

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Tjaba!

Jag undrar om någon kreativ person har knåpat ihop magiska föremål och artefakter till D&D (3rd) som man skulle kunna få ta del av.
Jag har en grym idétorka just nu och skulle behöva nya grepp och insikter. Det jag helst skulle vilja se är i stort sett vad som helst UTOM vapen eller rustningar. Egentligen kommer jag nog inte att använda föremålen rakt av, snarare som inspiration till egna saker, men man vet aldrig.

Tackar ödmjukt på förhand.

/Duddmannen
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
jag spelade en specialpräst för en gud i forgotten realms som står för rättvisa och sådant (kommer inte ihåg vad den heter just nu) en gång, då hade min karaktär en våg som skjöt ut en blixt mot alla som ljög i dess närhet, rätt ball (men farlig)
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Bra! Precis sådana grejor!

Tackar! Helt i linje med vad jag var ute efter. Jag har ett större kampanjkoncept på gång och insåg att man absolut behöver lite nytänkande i artefakt- och föremålsskapandet.




"Själv tillber jag Chauntea eller Yondalla när jag spelar D&D."
- Duddmannen, om religionsfrihet
 

Scarab

Veteran
Joined
24 Jul 2002
Messages
14
Location
Jönköping
Kolla på den här länken så får du se nåt jag skapat.

<a>http://www.rdinn.com/rpsglove.html</a>

Jag gjorde originalkonceptet och den första versionen, och en jag kände på den sidan skrev om det fantastiskt bra, så det är inte bara jag som är ansvarig för detta magiska förmål.

Nåja, kolla in det i alla fall.
 

Scarab

Veteran
Joined
24 Jul 2002
Messages
14
Location
Jönköping
Re: Bra! Precis sådana grejor!

Jag håller på med en magisk spade (!) som kan användas i strid (särskilt mot jord-baserade varelser) eller för att gräva med +10 i bonus. Jag kan lägga upp den här om där intresserad...
 

Mondrin

Veteran
Joined
28 Apr 2002
Messages
96
Location
Umeå, västerbotten
En amulet som om aktiveras om rollpersonen rollpersonen blir dödad av en illvilling, och frammanar en grupp på 20 gnomer utrustade med gafflar besatta av tanken att skipa rättvisa...

/images/icons/laugh.gifHahaha... skojar bara.
 
Top