Nekromanti Söker grupp/spelare för D&D/Pathfinder runt Skövde/Mariestad/Töreboda eller fjärrspel

Godzillikles

Veteran
Joined
22 Oct 2013
Messages
157
Location
Skaraborg
Söker grupp/spelare för D&D/Pathfinder runt Skövde/Mariestad/Töreboda eller fjärrspel

Skulle vilja spela Patfhfinder eller Dungeons & Dragons (inte 4E, men gärna OSR-kloner) med trevliga människor. Dels spelar jag gärna i er grupp, dels skulle vår nuvarande grupp (i Töreboda) behöva lite förstärkning.
Spelar gärna över Skype eller liknande om inget finnes "lokalt".
 

Godzillikles

Veteran
Joined
22 Oct 2013
Messages
157
Location
Skaraborg
Jag vet inte om det är en fördel eller nackdel att berätta, men jag är 34 år och uppvuxen i Töreboda. Gift, inga barn. Äger hus, men bor i lägenhet under tiden huset renoveras. Sex fot lång, klent byggd, kraftig ansiktsbehåring som ofta byter skepnad (just nu är det en mustasch som började som imperialmustasch för ett Warhammer-rollspel, men som nu mest påminner om en hårdrocksmustasch av den äldre skolan).
 

Baconbread

Veteran
Joined
8 Jan 2015
Messages
3
Hej, jag skulle väldigt gärna vilja vara med i gruppen du pratar om i Töreboda om ni behöver någon mer. Jag måste där emot erkänna att jag har aldrig spelat något D&D eller liknade på papper och penna men jag har varit väldigt nyfiken i ca 12 år nu men har inte rätt umgängeskrets för att ha kunnat börja spela.

Jag är 22år och bott i Töreboda hela mitt liv och äntligen nu tagit modet att leta efter en grupp som kan lära mig spelen samt förhoppningsvis hitta nya vänner.

Jag är väldigt snabblärd och har som sagt längtat i flera år på att få spela (varit nära någon gång men aldrig blivit av).
Jag kan spela det mesta sålänge det är som D&D i grunden eftersom det är själva sitta i en grupp runt ett bord och umgås samt sitta med papper och penna som är det som gör mig så nyfiken på detta. Vet inget om hur man spelar de andra spelen du pratar om förutom D&D men om de liknar det så är jag gärna med.
Och som sagt så är jag ny så ni måste antagligen lära mig massa saker jag inte vet, så ni är okej med detta.
 

Godzillikles

Veteran
Joined
22 Oct 2013
Messages
157
Location
Skaraborg
Ja, jättetrevligt! På grund av hur vissa personer i gruppen jobbar så spelar vi nästan alltid på fredagkvällar (inte varje vecka, men när vi spelar så är det i regel på en fredag). Om inte det är ett hinder så är du hursomhelst välkommen nästa gång vi träffas - jag skall upplysa de andra i gruppen om ditt intresse.

Vi har precis konverterat till Dungeons & Dragons 5, så du kommer känna igen dig(?).

Hör av mig när jag har talat med övriga i gruppen (senast i helgen).
 

Baconbread

Veteran
Joined
8 Jan 2015
Messages
3
Okej, jo fredag kväll är inte den bästa dagen för mig eftersom jag jobbar kväll på Hemmakväll i Mariestad, är hemma i Töreboda kl 11 och jag antar att ni inte börjar spela så sent på kvällen.

Om ni känner att ni vill ha en till och jag kanske är ledig någon fredag eller att ni kör längre än till 11 så kommer jag gärna förbi och bara hälsar på alla och sitter vid sidan om och ser hur det är.

Vet inte heller vilka ni är i er grupp men om det är någon runt 22 års åldern så kan du ju nämna att jag heter Robin Gustafsson så kanske de vet vem jag :)

Jag är nästan alltid ledig Tisdag och alltid ledig lördag och söndag så om ni alla kan någon av de dagarna så skulle det vara perfekt för mig i alla fall, men förstår helt om ni inte kan byta eller om ni inte vill ändra dag eftersom ni inte ens känner mig.
 

Godzillikles

Veteran
Joined
22 Oct 2013
Messages
157
Location
Skaraborg
Tyvärr kan vi inte byta byta dag eftersom en av oss jobbar både veckodagar och kör tidningar på söndagar (ohyggligt tidigt), men vi spelar ju absolut inte varje fredag, utan kommer överens via e-post om när vi skall spela nästa gång.
Vi gör såhär då, om det passar dig: Du skickar privat meddelande till mig innehållande din e-postadress och så inkluderar vi dig i planeringsmailen, helt enkelt.
Vi spelar i snitt var tredje/var fjärde vecka, men det är inte jämt fördelat över året. Ibland blir det varje vecka, ibland dröjer det mer än en månad mellan gångerna. Vi är ungefär 10 år äldre än du. Hoppas det inte gör något. Övrigt tar vi över e-posten!
 
Top