Nekromanti Söker grupp eller spelare till rollspel i Göteborg

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Hej är en kille på 34 år bosatt i östra Göteborg som söker en grupp eller personer att spela bordsrollspel med. 
Har haft ett relativt långt uppehåll pga många olika anledningar men avsaknaden av en spelargrupp är väl den största faktorn.

Under min tid som mer aktiv har jag spelat Drakar och Demoner, Mutant,Dungeons and Dragons samt även provat på lite andra spel. 

Den spelargrupp jag från början varit involverad i körde mest det klassiska röjet vilket hade sina stunder men jag har alltid saknat utvecklingen av karaktären och mer rollspelande än bara hack n slash. Den andra gruppen hade mycket mer fokus på att utveckla karaktärerna men efter ett tag rann även det ut i sanden.


Är intresserad av det mesta så letar inte specifikt efter en grupp som spelar ovanstående Leta efter en grupp som kör… ja nästan vad som helst, jag är nyfiken på vampyrer, mutanter, rymden eller nått i fantasy genren. Egentligen samma saker som man ser på tv-serier eller läser böcker om. Skall iofs inte sticka under stolen med att jag är lite nyfiken på D&D 5 upplagan. 

Så känner någon sig manad att ta med en person som iofs kanske är lite rostig i gängorna men som är intresserad, släng iväg ett meddelande. 

I samma situation som mig?  Inte spelat på ett tag, sugen att försöka starta upp något nytt? ja då är du givetvis välkommen att kontakta mig med så kanske vi kan försöka starta upp nått tillsammans. 
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Tjo, jag har spelat (och spelar) med lite alla möjliga i Göteborg. Vi kan nog hitta på något!
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag spelar själv mest friforms eller regellätta spel (ofta med en alltför tung regelbok (BRP eller WoD etc) som nästan aldrig används då man givetvis undviker strid och annat som inte går att lösa på mindre än 1 tärningsslag), men har även spelat lite mer regeltunga hack and slash spel etc.

Just nu spelleder jag en Rotsystem kampanj som kanske har en plats öppen, får återkomma på det senare efter att rådfrågat gruppen. Jag har även spelat till och från i engångsspel med Björn den Gode och Pilzeman (och en till härifrån vars namn jag tappat just nu), men den gruppen har nästan självdött tyvärr. Jag kommer snart att försöka dra igång något enkvälls äventyr tror jag, varit lite folk på Chalmers som frågat efter det. Jag är också sugen på att försöka få i ordning en ordentlig Vampire kampanj. Är även öppen för andra förslag givetvis, jag tror jag skulle kunna trolla fram en grupp utan allt för stort besvär om det behövdes med hjälp utav facebook kontakter etc.
 

Joakim

Veteran
Joined
19 Oct 2014
Messages
12
Hej! Jag är 26 år och bosatt i Göteborg.

Just nu har jag en löst sammanhållen spelgrupp där jag ska leda någon slags postapokalyptisk setting till Fate Core utan någon tidigare erfarenhet av att spelleda, dock så har jag spelat och haft rollspel högt på intresselistan under ca 10 års tid.
Jag skulle vilja ha kontakt med fler rollspelare i Göteborgsområdet på grund av att bristande organisationsförmåga och olika intressenivåer gör att vår grupp träffas realtivt sällan och oftast så blir ingenting av. Det vore superkul att komma igång och träffa folk som liksom jag är sugna på att ta tag i och komma igång med denna trevliga hobby.


Hojta gärna till! Jag är också intresserad av det mesta och har många lästa men ospelade spel i min ägo.
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Hej Joakim.
För egen del känns de bara kul om de är fler personer. Kanske kan du, jag och Unfair styra upp något. Någon av er känner kanske en eller fler personer som är intresserade. Känner mig lite lätt ringrostig då de var ett tag sen men hoppas att de inte skall vara till för mkt besvär.

Mvh/J
 

Joakim

Veteran
Joined
19 Oct 2014
Messages
12
Absolut! Vi borde mötas upp i veckan och snacka lite. Skulle det passa för er?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag kan tänka mig att spelleda typ Lady Blackbird eller något engångsspel imorgon om ni vill. Jag hinner absolut mötas upp imorgon i alla fall.
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Jag tänkte spela på måndag 27/10. Skrev en post innan kraschen med öppen inbjudan. Skriver en ny nu. Kan dessvärre inte träffas med er imorgon.
Unfair said:
Den missade jag att läsa. Tror jag kan spela den 27:e men är inte helt säker ännu.
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Hej
Har lite begränsat med tid imorgon så kommer nog inte hinna med att spela men gärna mötas upp, snacka lite. Kan ju vara en schysst start. Min tanke är väl egentligen mest att ses, samtala lite kring vad man förväntar sig, önskar samt hoppas på.
Jag föreslår att de som är intresserade ses 17:15 vid statyn kopparmärra. Därifrån kan man ju sätta sig någonstans för en kaffe eller en öl om så önskas. För de som inte kan komma så kan jag sammanfatta lite och sen skicka ett PM.
Joakim said:
Det låter bra! Jag kommer.
Unfair said:
Förmodar att det är Kungsportsplatsen i så fall. Kan vara där vid 17:15 sure.
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Hej
Jag vet inte om det var mig som syftades på ovan, men jag spelade nån gång med Unfair och Björn den Gode precis när sommaren blev höst. Spelar också regelbundet i en annan grupp, men kan tänka mig något mer...

Så lite beroende på vad ni tänker er är jag intresserad också. (Är dålig med termer, men är väl mest intresserad av det amerikanerna kallar "story games"). Jag har dock tyvärr ingen möjlighet alls att ses imorn.
Unfair said:
Jupp jupp, kom inte ihåg ditt Forum namn bara. ^^
gustaf s said:
Np. Jag får jobba lite på profileringen :)
 

odman

Veteran
Joined
1 Jul 2013
Messages
26
Hade detta varit intressant? Håller på med en fin uppdatering av spelet nu men är igång med det igen inom några veckor och då skall det spelas för fullt.

https://www.rollspel.nu/threads/70185 Mvh Kristoffer
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Odman: Spelet låter intressant men kan inte säga att jag utan vidare vill skriva upp mig på att spela det kontinuerligt, kanske träffas någon gång och sälja in det i person? Du kan ju om inte annat återkomma "inom några veckor" då du känner dig färdig med skrivandet och vill spela, så kanske i alla fall jag (kan inte tala för alla andra här) kan tänka mig provspela någon gång.
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
När vi (Luftslottet, Unfair och Joakim) sågs i onsdags diskuterade vi vad vi skulle vilja spela, hur vi skulle vilja att de sker och när.
Det framkom att vi var intresserade av att köra någon form av återkommande träffar gärna med samma spel.
Det besrämdes att vi, samt de som är intresserade skall försöka ses någon av dagarna 14,15 eller 16 november. Vid det tillfället så skulle vi kunna köra ett oneshot lir med Unfair som SL, lära känna varandra samt diskutera vad som skulle kunna spelas i framtiden. Kom inte fram till något konkret område men sonderade terrängen kring vad alla har spelat samt vad vi skulle kunna tänka oss att spela, kändes som att vi kommer att kunna enas om något.
De som är sugna på att haka på kan väll skriva en rad, här eller via pm

Unfair och joakim ni kan väll komplettera om jag missat nått.
Unfair said:
Tror inte att du missade så mycket egentligen, inget väsentligt i alla fall. Folk som är sugna på att haka på och bilda en grupp kan skriva här och sen dyka upp på den där dagen (14,15 eller 16 beroende på vad som passar bäst) så tror jag att vi kan få ihop något. :)
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
ska ni fortfarande ses? vad tänkte ni spela? både jag och manodiaos är sugna på en provomgång. vi har snackat om lite olika spel, bla aw och sakval. jag kan flera av datumen ni föreslagit, inte minst 14/11.
 

Vintrastorm

Veteran
Joined
20 May 2004
Messages
72
Location
Göteborg / Sweden
Vad roligt! Jag surfade precis in på WRNU för att beklaga mig lite över rollspelsbristen i mitt liv och kolla ifall det fanns några som var på väg att dra ihop någonting eller sökte spelare. :)

Just nu så var jag mest nyfiken på DnD 5.0, men har många andra rollspelserfarenheter med mig. Alltifrån Drakar och Demoner på det sena 90-talet till 2000talets Götterdämmerung, Coriolis med flera.

Om det fortfarande finns plats för fler så är jag intresserad. Jag har besök i helgen dock så kör mötet utan mig, så får vi se efteråt hur saker och ting ser ut. :)

Mvh Jonis
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Hej
Jag kan tyvärr inte i helgen. Träffas ni andra kan ni ju försöka dra ihop nått. Anars får vi skjuta lite på det och försöka hitta en ny tid
 
Top