Nekromanti Söker figurspel passande till Hirst Arts moduler

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Så här är det, jag har snuglat och sneglat på Hirs Arts (Hirst Arts hemsida) sedan Olle Sahlin introducerade mig för dessa förra året. Han lånade mig en del av gothic-formerna och jag hade redan sedan tidigare ett projekt (läs dröm) om att bygga värdshuset den "Stegrande Ponnyn" i dioramaform. Detta beroende på att jag i tidigt 90-tal samlade på mig figurer till detta (oifs sedan också).

Nå, till mitt dilemma. Jag vill ju inte stanna vid att bara bygga små söta dioramor, jag vill ha användning för formerna och bygga mer spelinkorpererade saker också. Olle kör Space Hulk, men det lockar inte mig så där grymt mycket. Dante föreslog att jag skulle satsa på att bygga något för D&D-spel, men eftersom jag inte kommit igång att spela detta och har fått lite "djävla hög tröskel" att komma in i spelet för det så känns det inte så lägligt att satsa på en spelsats för det.

Jag vill ha ett figurspel i fantasystuk, som är relativt ok att komma över figurer och inte kräver fem miljoner armeer/gubbar för att spelas. Ett spel vars regler är ungefär lika enkla som Westerns figurspel var på den tiden när vi körde i "Absolut spels"-lokaler, dvs en inte alltför komplicerad motor. Och givetvis ett spel som inte kostar en miljon och en krona att skaffa. Enkelt att förstå?

Ge mig tips så är ni jättesöta, för jag är absolut rudis i figurspelsdjungeln.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Re: Söker figurspel passande till Hirst Arts modul

Har ingen länk nu men songs of blades and heroes är ett billigt och smidigt regelsystem. Ska se om jag har tid senare och beskriva det lite mer
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Söker figurspel passande till Hirst Arts modul

Gamla Svarta Korpen, moddat med magi, hade vart helt rätt för det där!

Men vet inte om det går att hitta längre...
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Mitt förslag är Blood Bowl, en ohelig allians mellan warhammer och amerikansk fotboll. Elva man på plan från varje lag, så man behöver aldrig fler än 16 figurer till ett lag om man räknar med reserver. En match tar uppemot två timmar och reglerna är relativt enkla.

När man tacklas slår man armour rolls för att se om den andre spelaren dör.
 
Top