Söker en spelgrupp över nätet

Kjellberg

Veteran
40-årig kille söker en ny rollspelsgrupp att landa i som spelare. Jag jobbar vanliga kontorstider, så kvällar och helger är det optimala, gärna från 19 och framåt (19-00 fre-lör är optimalt men är flexibel på det). I en perfekt värld spel en gång i veckan, realistiskt två gånger i månaden.
Jag hoppas på att hitta en grupp som vill köra en lång kampanj. One-shots i all ära, men jag vill ha en röd tråd där karaktärerna får utvecklas, relationer fördjupas och världen förändras över tid.
Spel sker över nätet och jag är helt flexibel med plattformar. Jag är mest bekant med Discord, Roll20 och Fantasygrounds, lite bekant med Foundry men mest i negativ mening. Eller bara en vanlig tärningsrullare som alla ser och röst över Discord eller annan röstchatt.
De spel jag är bekant som spelare är Pathfinder, Call of Cthulhu, Dark Heresy, Symbaroum, Drakar och Demoner och (tro det eller ej) Tales of Equestria. Jag har varit SL för Mutant år Noll/Genlab Alpha och D&D.

Jag gillar det mesta, dock har jag funnit att jag är väldigt trött på settings där allt bara är ett jävla mörker. Allt behöver inte vara sockersött, men för fan, lite hopp i en påhittad historia är inte för mycket begärt?Men med det sagt är jag även öppen för att testa det mesta. Min filosofi är enkel: en bra story trumfar alltid reglerna. Jag föredrar karaktärsdrivet spel, skönt samarbete och gott tugg framför regelfokus, PVP och "vi ska vinna över SL".

Jag läste ditt inlägg och jag kan säga att jag håller i en grupp som kör Drakar o Demoner Chronopia via Discord samt Roll20 och det kan vara nice att få in en till spelare. Vi har väldigt mörk humor bör sägas, så om du är intresserad av det så är det lungt, vi kör rätt så långa kampanjer och vi använder oss av husregler

Vi kör AD&D på Foundry tisdagkvällar. Ett gäng mestadels runt din ålder, jag är SL och det här är en av de roligaste grupper jag kört med, med fina rollspelsinsatser och mycket humor. Och AD&D är ju så kul!

Eventuellt kan det bli en till grupp på helger med något annat framåt hösten, jag kör gärna fredagkvällar. Eventuellt varannan helg.

Last edited:
Back