Söker efter spelare till De Profundis

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Jag hörde nyligen talas om det polska rollspelet De Profundis, hittade regelboken online (direktlänk till pdf-versionen) och blev mycket intresserad av att spela det. Nu undrar jag om det finns någon här som skulle vilja dra igång en kampanj med mig? För den som inte känner till spelet så går det i korthet till så att man skickar fysiska brev till varandra där man i sin vardag (eller i 1920-talets New England) undersöker mystiska händelser anknutna till Lovecrafts Cthulhu-myter.

Jag skulle mest vara intresserad av att spela i nutid med mig själv som rollperson, men är öppen för annat!

Edit: Det finns möjligheter att använda sig av Internet också, om man tycker att det tar tid och är besvärligt att skriva brev för hand!
 
Last edited:

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,653
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Jag har länge varit sugen på att pröva De Profundis. Att spela med utgångspunkt i sig själv, i vår nutid tycker jag låter bra. Helst med mer fokus på lovecraftianska teman och stämningar snarare än specifika detaljer från cthulhu mythos.
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Ja varför inte. Jag har haft kul med textbaserat rollspel tidigare. Det beror lite på form och struktur men jag anmäler mig intresserad.
Det kan vi komma överens om tillsammans!
 
Top