Nekromanti Söker efter CoC äventyr som spelades på LinCon 98.

Blaze^

Veteran
Joined
7 Jan 2001
Messages
57
Location
Uppsala
Jag har letat efter ett äventyr till CoC som spelades under LinCon 98. Äventyret handlade om 4-5 äldre damer som bodde i en förort i England på 30-talet. Jag har för mig att det gick ut på att man skulle rädda drottningen från att krönas av en "ond" krona, eller dyl. Våran spelargrupp kom inte särskill långt men jag tyckte att det verkade välkonstruerat och skulle vilja ha en kopia på äventyret.
Jag har för mig att första delen i serien spelades året innan och skulle uppskatta om någon visste var man kunde få tag i den också.

Good? Bad? I'm the guy with the gun...!
- Good Ash, Evil dead 3: Army of darkness
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Det var trevligt, inte sant? *mmm.... gammal tant som aldrig slutar babla... kingen*

/Andreas - snattertacka?
 

Blaze^

Veteran
Joined
7 Jan 2001
Messages
57
Location
Uppsala
Jo.. he he... vi kom ju inte så långt... för *vissa* fick ju hjärtattacker och dyl.... =)
Btw, har SL:at ditt KULT äventyr, hönnsjögatan ett par gånger sedan dess och jag älskar det. Jäkligt bra faktiskt, har lyckats omvända flera spelare till skräck med hjälp av det....

Good? Bad? I'm the guy with the gun...!
- Good Ash, Evil dead 3: Army of darkness<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Blaze^ on 2001-07-12 07:38.</EM></FONT></P>
 

kadris

Veteran
Joined
12 Jul 2001
Messages
3
Location
Umeå
hum... var det så bra egentligen? Call-scenariot alltså.... En enda lång tebjudning blev det då för oss. Iofs satt jag mest och dreglade över min motspelerska så jag kanske missade plotten.. inte helt ovanligt att det händer.
anyway så var det samma konstruktör som det alltid är när det gäller CoC och LinCon, dvs den gamla tanten vadhonnuheter..... köxmixer eller kexmaster ellt nåt sånt. Hej förrästen Blaze :gremsmile: om du kommer ihåg mig.

/andreas
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>anyway så var det samma konstruktör som det alltid är när det gäller CoC och LinCon, dvs den gamla tanten vadhonnuheter..... köxmixer eller kexmaster ellt nåt sånt.</I>

Laila Wiberg? (-:
Köksmixers är hennes spellag.

--
Åke
 

Blaze^

Veteran
Joined
7 Jan 2001
Messages
57
Location
Uppsala
Tyckte det verkade coolt [OT]

Tyckte de verkade välgjorda iaf. skulle vilja läsa igenom dem. Vi han ju som sagt inte så långt... btw... lyckades vi i något rollspel under lincon 98?
Neotech, där var väl jag den ende som överlevde
Eon... typ alla dog igen utom jag...
Kult, där dog alla... utom 2 som blev psykade...
DoD... kommer jag inte ihåg men det var ett kasst äventyr..

Skickade ett privat mess till dig. Som du kan läsa...

Good? Bad? I'm the guy with the gun...!
- Good Ash, Evil dead 3: Army of darkness
 
Top