Nekromanti Söker D&D miniaryrer

Mixxathon

Veteran
Tänkte dra igång D&D igen så jag behöver en massa figurer. Någon som har en större samling sådana till ett vettigt pris?

För billiga figurer rekommenderar jag Paizos pappfigurer: Bestiary Box 1-5 (ju högre nummer desto mindre överlappning med monster från "vanliga" D&D är det), NPC Codex box, och Inner Sea Pawn Box. Visst, det är inte riktigt lika snyggt som traditionella miniatyrer, men 450 kr (på Sf-bokhandeln) för 300 figurer är rätt bra.

Tackar för tipset. Kan nog komma till användning vid något tillfälle. Dock är det riktiga 3D gubbar som gäller denna gången. Vi har byggt klart vårt projektions-spelbord (2.2x1.3 meter) med multi-touch - kartorna/omgivningarna är skapade i Unity 3D motorn så att spelarna kan se varje plats i 1st person om de så vill. Då vill man inte placera pappbitar på spelytan :D Paizos kan nog funka fint för demospel på föreningen dock så jag ska kolla närmare på dem.

Mixxathon;n211711 said:
Tackar för tipset. Kan nog komma till användning vid något tillfälle. Dock är det riktiga 3D gubbar som gäller denna gången. Vi har byggt klart vårt projektions-spelbord (2.2x1.3 meter) med multi-touch - kartorna/omgivningarna är skapade i Unity 3D motorn så att spelarna kan se varje plats i 1st person om de så vill. Då vill man inte placera pappbitar på spelytan :D Paizos kan nog funka fint för demospel på föreningen dock så jag ska kolla närmare på dem.

Posta gärna biler på spelrummet :)

Jag har en drös D&D miniatures till salu, men tanken är inte att sälja allt i en klump för det skulle ta sån himla tid att värdera alla och sätta ett pris på allt. Däremot går det fort att sätta pris på och sälja dem styckevis.

Back