Nekromanti Så vad är de bästa sätten som dina karaktärer har dött på?

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Så, för att ställa den motsatta frågan till God45s "Värsta sättet du har dött på?". Vad är det bästa sättet som en av dina karaktärer har dött på? Det mest tillfredsställande, det mest episka, det med högst karma-faktor?

För mig är det två karaktärer som står ut.
Den första var i en Way of the Wicked kampanj där jag hade karaktären Zaros Neheb, en sorceror som använde sina arkana förmågor och briljanta sinne för att förvrida folks sinnen och leda sina armeer till seger. En spideln i nätet och ränksmidare av världsklass. Det är förstås höglevel DnD, så döden var inte permanent. Men Zaros är nog den ende av mina karaktärer som har använt sin egen död som en del av planen för att besegra en obesegbar fiende. Motståndaren var en osårbar paladin och halvgud, son till Mithras (överguden som stog i Asmodeus väg). Hur vann den Zaros den fajten? Jo, han provocerade halvguden till vansinne. Han gav sig efter hans älskade, han smädade guden och gäckade halvguden på alla de möjliga sätten.
Och precis när Halvguden hade fått Zaros där han trodde att Zaros inte kunde undkomma...så gav Zaros upp. Och det är emot krigets lagar att döda en fiende som ger upp. Men halvguden var ursinning vid det tillfället, och med en sista välplacerad förolämpning (Det är fördelaktigt att ha en absurd karismabonus) manipulerade han halvguden att döda honom. Vilket betydde att halvguden föll, förlorade sina krafter och sin koppling till Mithras. Och utan gudomligt stöd bara kollapsade hans arme inför Asmodeus samlade horder.
Sure, Zaros blev resurrected ganska snart efter det, men det hade inte varit en nyckeldel av hans plan (Asmodeus är ju lawful after all, och Zaros hade minst sagt uppfyllt sitt kontrakt).

Den andra var Frankie, en vampyr i en gehenna-kampanj.
Frankie är kanske motsatsen till Zaros, ett patetiskt svin. Sure, av goda anledningar (som jag inte tänker gå in på), men fortfarande ett svin. Och hur möter han Gehenna? Medans andra karaktärer gjorde något meningsfullt så mötte Frankie undergången sittande på en kulle över staden, med en cigg i handen och med ådrorna fyllda av drog-mättad vitae och med en nyligen sired childer bredvid sig. En av hans underhuggare som han hade lovat att vända, men som inte hade en aning om att alla vampyrer skulle sluta existera inom bara några timmar, bara för att vara lite extra svinig. En fullkomligt meningslös och absolut nihilistisk utplåning för en karaktär som inte brydde sig ett skit om sig själv eller andra. Ett slutligt fuck you till en värld som ärligt talat förtjänade ett fuck you.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Är en Chaos Space Marine. Är dedikerad till Khorn. Blod för blodguden! Är apothecary, skördar gene seed för min legion. Tillhör The Word Bearers. Är en våldsam halvgud född för krig. Mitt krigsfölje är starkt. Vi är fyra. Jag, en fallen Black Templar, En World Eater och Nihilus som säger han är från något fallet chapter vars namn jag glömmer, men uppenbart Alpha Legion. Vi hemsöker hela den beslöjade regionen. Vi plundrar och dödar. Skallar till skalltronen!

Vi slåss mot Stridssystrarna och Gardet när vi inte bara slåss mot lokala försvar. Vi har inte sett till den falska kejsarens knähundar kallade Space Marines. Vi behöver promethium till våra krig och anfaller en planet för att ta det. Det är en fälla! Ultra Marines, likkejsarens värsta avskum. Där är 25 av dem.

Vi har sätt att fly. Vi använder dem inte. Vi har taktiska positioner. Men sådana är för de svaga. Vi rusar dem när de inte är beredda. De underskattade vår vilja. De kan inte underskatta våra svärd.

De leds av en kapten. Min broder från världsätarna kämpar sig fram till honom. Jag fäller de svaga i hans väg. Själar till själätaren! Det är en mäktig strid! Mina andra bröder slaktar flera av imperiets veklingar, men de är för många! Jag kämpar mig upp till kaptenen. Världsätaren dör vid min sida. Men jag fäller kaptenen med mitt svärd. Mina andra bröder är döda eller döende. Istället för att slåss så effektivt som möjligt extraherar jag kaptenens gene seed, sliter av min hjälm och tuggar i mig dem framför hans soldater. Sedan dör jag under vågen av dem medan mitt chainsword vrålar! BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!!


(Spelledaren var småsur för att vi fick kampanjen att sluta med en TPK. Vi var väldigt nöjda dock.)
 
Top