Nekromanti Så sjuihelvetesjävlafuldepressiva bilder...

G

Guest

Guest
Varför ha N1 så´na extremfula bilder jag kan inte einrera mig att det finns några bilder med samma destruktiva stil i något av Neogames rollspel; Viking haar snygga bilder, Eons MIG är en av mina favorittecknare och N2 har åtminstonde sevärda bilder men varför dessa bilder i N1?

Varför.......

Syftar särskilt på vapenbilderna och bilden på en RP med solglasögon, kort mörkt hår, t-shirt, intryckt högeraxel och en synlig cybernetisk arm.

//Robin P. Liljenberg med påverkan av Tommy Kullander - vi älskar MIGs bilder ;-)

Mäster Spelledare ;-)
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
<I>Neogames har skaffat bättre tecknare sedan dess.</I>

Det syns inte i N2 *flin*
Har inte sett till en enda _teckning_


/RipperDoc
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Fotografier suger faktiskt...

I N1 fick man en viss känsla av Gothic när man tittade på bilderna, men i N2 är allt så... ljust... liksom...

Dessutom så tycker jag att N1's bilder var ganska hyfsade...

// P|uT0NiUm
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Fotografier suger faktiskt...

Jag tycker tvärtom att de passar alldeles utmärkt. I fantasy passar det med tecknade bilder, men i science fiction passar bilder som ser ut som riktiga bilder av världen (d.v.s. fotografier) bättre. Inte för att jag tycker att N2:s bilder är perfekta, men det är ett steg i rätt riktning...

Dessutom så tycker jag att N1's bilder var ganska hyfsade...

Beror på vad man jämför med, men i jämförelse med Eons bilder är de ju ingenting...

/Emil
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> [color:yellow] Varför ha N1 så´na extremfula bilder jag kan inte einrera mig att det finns några bilder med samma destruktiva stil i något av
Neogames rollspel; Viking haar snygga bilder, Eons MIG är en av mina favorittecknare och N2 har åtminstonde sevärda bilder men
varför dessa bilder i N1?

Varför.......

Syftar särskilt på vapenbilderna och bilden på en RP med solglasögon, kort mörkt hår, t-shirt, intryckt högeraxel och en synlig
cybernetisk arm.

//Robin P. Liljenberg med påverkan av Tommy Kullander - vi älskar MIGs bilder ;-)

Mäster Spelledare ;-)</font color=yellow><p><hr></blockquote><p>
Okej "Mäster" När de gjorde N1 så hade de inte råd med dyra konstnärer många av bilderna gjordes av dom som skrev N1 själv..
Och jag bland många andra tycker att konsten de hade i N1 kanske inte var SÅ vacker men den fångade tanken med spelet bättre än de foton de har i N2 /images/icons/cool.gif så jag som har N1 och N2 vill på peka att NI skulle ha haft in flera bilder av Ström, Sunderlin och Marco,,,
[ler] MIG är bra
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Tycker inte gul text är läsbar, använd istället t.ex. [color:red]röd</font color=red>.

Riddaren - såg inte mycket av texten utan ansträngning
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
[color:yellow]ska jag inte använda gul text </font color=yellow> [color:red]det kan jag förså att du inte vill </font color=red> [color:blue]ska försöka kommaihåg att använda röd text</font color=blue>
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,043
Location
Sthlm
Låt mig citera första sidan (inte framsidan, sida typ ett)
En värld i (låg)upplösning
:)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,109
Location
Tindalos
N1s bilder kanske inte är de bäste men det var åtminstone ett försök från författarna att gestalta stämningen i spelet.

Den stämningen tycker jag själv dog ut i N2 där man mycket väl hade kunnat anlita duktiga tecknare. Frågan är väl om man ens försökte hitta någon tecknare.

Mundana är ett lika dåligt exempel. Inga personer, förutom ett par beskrivningar av raserna i slutet och en kamelryttare.

Rollspel ska ha teckande bilder. De återberättar så mycket mer än fotobilder.

/PAX
 
G

Guest

Guest
Re: Om jag får lägga till en sak...

<H4>Bilden på N1:s baksida är cool. Den bilden är nog en av de coolaste bilder som Neogames gjort men jag tror att N2:s bilder är ett resultat av att CJ Ströms längtan efter att får presentera sin konst när det gäller att klippa fotografier och liknande. Visst fan kunde Neogames tagit nå´t annat men om chefen vill så kan ju inte de andra bara vägra.
- Det är bara en teori!</H4>

//Robin P. Liljenberg - Har många teorier men inte alltid rätt (påstår folk iallafall..) ;-)

Mäster Spelledare ;-)
 

Spelledaren

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
17
Location
Trollhättan
Måste bara säga att jag tycker fotografierna är sketabra.
Till ett spel som neotech tycker jag att det är mycket lämpligt med foton om man gör det på ett bra sätt, och det tycket jag verkligen att dom har.

Photona i N2 skapar en bra stämning, som jag inte tror att bilder hade gjort på samma sätt, Lysande neogames !

Skulle nog protestera våldsamnt om dom gjorde nåt likande till Eon !, men det är dom nog för duktiga för skulle jag tro.

/spelledaren
-Skulle vilja spela lite mer.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Bilden under psykos-kapitlet, den där med snubben med den feta pistolen och blanka ögonen, tycker jag är ganska likvärdig med EON-bilderna... nu var det ett tag jag såg den, och jag ids inte hämta N1-boken och kolla... men vad jag har för mig så var den grymt snygg - om än liten.
Framside(inte den med bruden som blir skjuten i magen, den med galningen som hoppar ut från fönstret)- och baksidebilderna på boken var (och är...) grymt snygga också...

// P|uT0NiUm
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Varför inte blanda ...

Varför inte blanda tecknade bilder med fotografier. Själv tycker jag att det finns grymma bilder i N1 men det finns också mycket snygga foton i N2.

/Seinet - Får man bara välja en smak när man handlar glass, eller?
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Varför inte blanda ...

Nja, jag tycker att det ska vara antingen eller. Däremot har Neogames gjort ett bra jobb när det gäller att redigera bilderna i boken så att de passar in spelet...

/Emil
 
Top