Nekromanti Så hur många spelar Exalted nu för tiden då?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Tja!

Det var ett tag sen jag hängde på rollspel.nu och jag har tappat all koll på Vem är Vem och vilka som spelar vad. När jag var här senast så spelade inte särskilt många exalted, men det kan ju faktiskt ha ändrats.

Så, vem spelar Exalted nu för tiden? :gremsmile:


/Naug
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,697
Location
Värnhem, Malmö
Det var då inte igår man såg dig här. :gremsmile:

Jag spelar för tillfället inte Exalted, men det ligger i gruppens pipeline när vi blivit klar med några andra kampanjer.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Har faktiskt aldrig spelat Exalted, äger boken, men är rätt ointresserad, verkar inte vara min grej... men det kanske vore annorlunda om man hamnade i rätt sällskap.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Först & främst, kul att du är tillbaka Naug !!

Så, vem spelar Exalted nu för tiden?
Jag har fått den känsklan av att det kanske inte är sådär jättemånga som spelar Exalted nu heller. Jag gör det inte...
Dock så skulle jag mer än gjärna vilja iaf testa det hela, så man får en inblick i vad det är för spel, istället för att bara stå & glutta i det i affären..
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Välkommen åter, du har varit saknad!

Och med ett favoritcitat som The bomb in my apartment had started a fire. But the flames couldn't burn away my past. It only made the shadows behind me leap higher. kan man inte annat än hoppas att du stannar kvar. ,-)

Exalted är dock inget jag har fastnat för, det är för over-the-topp för mig.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Så, vem spelar Exalted nu för tiden?"

Inte jag. Det verkar inte vara min kopp te, för lite internatskoleintrigerande och för mycket spöa levande berg som skriker "ZOMG!" för min smak.


Storuggla, köper sig ett bättre liv
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
"Välkommen åter, du har varit saknad!

Och med ett favoritcitat som The bomb in my apartment had started a fire. But the flames couldn't burn away my past. It only made the shadows behind me leap higher. kan man inte annat än hoppas att du stannar kvar. ,-)
"

Jodå, det lär jag väl göra. Jag är ju fri från wow-träsket nu som jag satt i i två års tid. Jag tvivlar dock på att jag kommer vara lika aktiv som förut och hålla på moderera och grejer, jag lär väl mest bara hänga :gremsmile:


/Naug
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Välkommen tillbaka!

Jag spelar exalted ibland, dock så tävlar det med alldeles för många andra spel om alldeles för liten speltid. Själv hade jag gärna spelat mycket mer exalted, men det finns andra i gruppen som inte tycker lika bra om det.

/Marcus

PS. Det är den andra editionen vi spelar.DS.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Hejhej Naug!

Senast förra veckan så vart det litet Exalted för min del. Det är kanske inte världens bästa rollspel imho, men det finns rätt mycket och fina intriger man kan spela på.
Vi har spelat litet smått på en krönika som har urartat sig en aning episkt, men som så blir ju lätt fallet med experience-baserade fantasyrollspel.

PS. Grattis att du kommit ur wow-träsket, samma träsk svalde mig med för litet över 2 år sedan, men med lite vilja och ett långsvärd så tar man sig därifrån efter ett tag. =)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Jag var väldigt såld på världen ett tag, men det har avtagit med tiden. Jag skulle aldrig orka med regelsystemet som spelledare (däremot gärna som spelare, tror jag; detsamma lär nog gälla D&D för övrigt) och jag har inte orkat slänga ihop någon kampanj med andra regler heller. Någon gång kanske det händer, dock. Det finns trots allt väldigt mycket spännande i världen att använda sig av.


/Dimfrost
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Jag spelar tyvärr inte heller Exalted längre, men det pg.a att den gruppen är full och jag inte får plats efter min paus i just det spelet. Men mina polare spelar på, köper alla böcker.

Jag hörde förresten att det ska vara det tredje bäst säljande rollspelet i staterna.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Det börjar kännas lite grann som att i Sverige är Exalted marknadens största samlarrollspel. Stor exponering tyder ju på att folk köper spelet i alla fall, men ytterst få verkar spela det.

Synd, synd...

Så Naug, du får väl sätta ihop en kampanj. Jag är med, i alla fall. :gremsmile:
 
Top