Nekromanti så här...

glittersnus

Veteran
Joined
19 Apr 2002
Messages
132
Location
skåne
spelet börjar med att spelarna lägger ut byggnader för ett visst antal pängar (motsvarande en barrack, en fabrik och ett försvarstorn). resten av korten delas upp i tre högar, bygnader, varelser och magier. sen får spelaren bygga en hand med 5 varelser, 1 byggnad och en magi. När sen spelaren har lagt ut en varelse får han ta upp det översta kortet i varelsehögen. bygger han en byggnad får han välja en ny byggnar och "bygger" han en magi får han ta upp det översta magikortet i magihögen. spelaren måste alltid ha 5 varelser, 1 byggnad och 1 magi på handen, om inte något av det är slut.. spelaren måste ha en barrack för att kunna träna varelser. sen finns det tilläg till barracken så man kan bygga special varelser. tex. måste man ha ett tillag för att kunna bygga flygande varelser. när spelaren har tränar en varelse måste han välja vilken byggnad den ska vakta. för att kunna förstöra en byggnad m,åste man döda alla varelser som vaktar den först. när man anfaller plockar man bara ihop ett antal varelser bland dom som vaktar byggnader. de överlevande efter en attack får man sedan plasera ut bland byggnaderna igen. alla varelser har ett attackvärde och ett försvarsvärde. vid en attack räknar armeens attackvärde ut. spelaren får sedan ta bort valfria kort med totalt samanlagda försvarsvärden med anfallarens attackvärde. samtidigt får sen försvarande armeen göra

bra?
/jens
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Ännu ett CCG eller? Kanske har varit på tapeten förut så jag missar säkert hela poängen.
 

glittersnus

Veteran
Joined
19 Apr 2002
Messages
132
Location
skåne
nej inget ccg. bara färdiga lekar... men jag funderar på om jag ska släppa uppgraderingar senare,... hmm vet inte
 
Top