Nekromanti Så gör du ett fansin

Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Halmstad
För de av er som inte redan känner till detta så finns en artikelserie på <a href="http://www.zinescene.org">www.zinescene.org</a> om fansinskapande. Den fjärde delen (av sex) finns nu online, och behandlar tryck/kopiering och distribution. Titta dit om ni är nyfikna på hur det går till att tillverka sitt eget fansin.

Några åsikter eller kommentarer till artiklarna? Otydligheter? Något ni saknar? Obesvarade frågor? Ta chansen att lämna era kommentarer här...
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Artiekelserien är grundläggande och bra. Fast det gäller bara att "kids" som funderat på att starta ett fansin hittar den, så att de kan läsa en och ta del av alla kloka råd. Det kanske är dax för ZS att föra en mer offensiv reklamstrategi...:)

Sedan undrar jag förstås, återigen, vart recensionen på Frontline blev av..: )

/Daniel Lenneér
Red. Frontline
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Artiekelserien är grundläggande och bra. Fast det gäller bara att "kids" som funderat på att starta ett fansin hittar den, så att de kan läsa en och ta del av alla kloka råd. Det kanske är dax för ZS att föra en mer offensiv reklamstrategi...:)

Precis. Men de kan ju inte föra reklamstrategin innan de vet hur man gör, det kommer ju först nästa avsnitt. /images/icons/wink.gif

Riddaren - som tycker den är ganska bra också
 
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Halmstad
Det kanske är dax för ZS att föra en mer offensiv reklamstrategi...:)

Ja, kanske det. Men som du vet (om du har fått mitt senaste mail?) har jag knappt ens tid att uppdatera ZS (eller skriva recensioner...) för tillfället, så jag har inte kunnat lägga någon energi på reklam. Har du några tips eller idéer på hur en reklamstrategi skulle kunna se ut så är det förstås fritt fram att dela med dig av dessa.. :)
 

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
Vi har ju två konvent på väg de kommande veckorna, både Sydcon och Incognicon. Fansinbord, lappar osv? Jag fixar gärna något på Incognicon, då ska det förhoppningsvis finnas en ny Fortasse bellum att beundra oxå.

På Lincon satt både Runan, Kobold och Fëa Livia och sålde, så det finns nog möjligheter till samarbete. Fler fansinbord åt folket!
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag hade med mig delar av fansinbordet som jag har hållt i lite då och då till LinCon men jag var mest där för att spela. Tyvärr hade jag säkert kunnat låtit fansinen ligga nere vid Löken/Runan eller uppe hos Neogames/Outer Limit Games, men jag glömde totalt bort dem, så jag släpade på dem helt i onödan. =[

Men jag åker förhoppningsvis bil ner till SydCon och kommer vara på Incognicon så jag kan ta med mig en dusk fansin till bägge. Tyvärr hinner jag inte fixa till lappar och sånt så om någon annan kunde fixa det så vore det ju toppen!

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
Jag fixar lite lappar till Incognicon. Jag skulle kunna sitta vid ev. fansinbord ett tag, jag har en dippyturnering att hålla i.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Fansinbord på Incognicon och SydCon

Jag håller i Ultra Ducks på lördagkvällen annars har jag inget planerat, men jag vill inte sitta och sälja fansin hela tiden, det har jag gjort på tillräckligt många konvent. Lite beroende på vart UD-turneringen är kan jag nog ansvara för fansinbordet samtidigt och jag kan nog sitta vid något annat tillfälle också.

På SydCon kan jag lägga upp ett fansinbord hos Outer Limit Games/Neogames så där löser det nog sig av sig självt med försäljningen, men lappar och sånt skulle fortfarande behövas.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top