Nekromanti Särskrivning!

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Kan inge fixa till månadens länk? Fyra särskrivningar i en enda länk, det måste nog vara rekord! Jag lider...
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
"Kan inge fixa till månadens länk?"

Inte nog med att du kallar på folk som inte finns, du gör det med liten bokstav också.

- Danne, med stort D.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Vad roliga ni är!

Jaja... länken får väl stå kvar som den är, men något speciellt seriöst intryck ger den inte.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Jag fixade till det lite... [ant]

Ba's'attnivetasså.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Yrrzekta... [OT]

"Vad roliga ni är!"

Tack, jag blir alltid lika lycklig när folk tilltalar mig i plural.

*trumvirvel*

Nay, nu får jag ta och lägga av. Nu vet du i alla fall hur det känns när folk klagar på ens språk.

- Danne, tror på den gyllene regeln.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: Yrrzekta... [OT]

Jag tilltalade dig och Lindenius. Hur anser du att jag skulle skrivit? Två helt separata poster med exakt samma text? Man får väl förvänta sig en viss nivå av abstrakt tänkande av läsaren?

Om jag hade ett lika allvarligt fel på min sida skulle jag vilja att någon påpekade det, så jag följer den där regeln du hänvisar till. Gör du det själv? Vill du ha tveksamma anmärkningar på dina forumposter?

Om redaktörerna så önskar lovar jag att aldrig anmärka på något liknade igen. De bestämmer.

(Och ja, det finns massor av stavfel på min blog, det vet jag. Den som orkar får gärna leta fram dem så ska jag ändra dem allihop. Maila till jonba187 AT student.liu.se)
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: Jag fixade till det lite... [ant]

Jag kollade lite noggrannare och originaletexten (den länkade sidans titel) är minst sagt knepig. Så beroende på hur man ser det så kan det ju vara korrekt att göra en återgivning trogen detta original. Beror väl på smaken.

(Utan vilja att göra någon upprörd: Länken är fortfarande inte alls ok rent språkligt. Det blir den nog inte utan att formuleras om helt.)
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Jag fixade till det lite... [ant]

Vill du ha någon ändring så får du kontakta den som är ansvarig för siten. Vi sysslar inte med att korrekturläsa inskickat, ej beställt material, som länkarna, noveller och gratis rollspel, detta då arbetsbelastningen skulle bli för stor. Därför händer det att dylik information kan vara felstavad eller felaktig grammatiskt, det är något som skribenten själv får ansvara för. När det gäller namnet på en webbplats (eller något annat för den delen) så är det definitivt inte vår sak att rättstava detta, vi kan ju omöjligen veta om en felstavning kanske är menad, eller så inarbetad att de vill fortsätta med det. Du får således helt enkelt leva med att det kan hända att du stöter på saker som är felstavade emellanåt på internet.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: Jag fixade till det lite... [ant]

Ok, låter bra för mig... jag kommer inte besvära om sånt något mer.

(Men just i det här fallet var ju länken inte alls sidans namn. Det var en knepig omskrivning av sidans ännu knepigare titel, d.v.s. den text som står längst upp på webbläsarfönstrets ram. Självklart ska *namnet* aldrig någonsin ändras. Men strunt i alltihop, så viktigt var det faktiskt inte.)
 
Top