Nekromanti Säljes: Viking

Indiana

Veteran
Joined
28 Sep 2008
Messages
64
spelledarskärm inklusive kort äventyr silverringen
Rollformulär 18 st
Viking grundbok plus världskarta i färg
Jarl-eriks arv 60 sidor äventyr
Västerled 130sidor kampanjmodul
Gudarnas nåde 50 sidor äventyr
Norden 90 sidor kampanjmodul

500 kronor plus frakt. Jag bor i vallentuna. Allt i bra skick.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Går det inte fortfarande att få tag på Viking gratis någonstans ifrån? Vill minnas att det för några år sedan kastades vikingböcker efter sverok föreningar och liknande?
 

Indiana

Veteran
Joined
28 Sep 2008
Messages
64
Tack då :gremtongue: Jag har hört nåt om det men trodde det bara var grundboken? Å att man får hämta på sveroks kansli ..
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Tydligen har Sverok numera slut - tog slut kring spelveckan 08. Spelveckan 08 kunde man få Viking+Norden+nån mer grej, men i slutänden tog grejerna slut...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
De sista stackarna gick åt på Riksmötet, men det var mest Neoviking kvar då.

Så nu, efter åtskilliga år, kommer man kunna posta upp säljes-annonser med Viking överallt utan att nån kan poopa ens party. :gremcool:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Intressant....för jag mejlade Sverok för typ två år sedan och undrade om Viking, och då hävdade de att de inte delade ut det gratis längre eller nåt; att de tänkte göra nåt med'et. Jag kunde hursomhelst inte få några böcker.

Se där, ytterligare en anledning att förakta SVEROK. Vad fint.

- Ymir, föraktar
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Ymir said:
Intressant....för jag mejlade Sverok för typ två år sedan och undrade om Viking, och då hävdade de att de inte delade ut det gratis längre eller nåt; att de tänkte göra nåt med'et. Jag kunde hursomhelst inte få några böcker.
De gjorde också mycket riktigt en massa grejer; enligt uppgift kastade de ut böcker på "öppet hus" på bibliotek och såna grejer, vilket jag fann vara ett lovvärt initiativ; synd bara att det rollspel de hugade ickerollspelarna fick är ett skitspel som Viking, bara.

Själv sitter jag fortfarande och hoppas på att det ska bli nåt av det där erbjudandet om att få en massa Gemini för en billig penning som Sverok fick; tydligen var det nån som satt på ett gigantolager med prylar som ville sälja till lågt kilopris men aldrig hörde av sig igen.
 

Indiana

Veteran
Joined
28 Sep 2008
Messages
64
Fan ni hjälper verkligen till att sälja in viking till hugade spekulanter :gremwink: Det tackar jag för med ett kollektivt FUCK U!!!

Gemini låter ju skitbra. Säg till om det dyker upp, det var grymt mycket stämning i det kommer jag ihåg.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Faktum är att krank dissar det mesta av gammal vana. Viking är ett kanonspel, väldigt gediget och stämningsfullt, om än med något trista regler.
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Kan hända att jag har en intresserad köpare. Ska höra med henne, meddelar dig så fort jag vet!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Viking är riktigt grymmt ! Det gäller bara att ha en grupp som har ett gediget intresse för vikingatiden så kan det bli hur grymmt som helst !
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
GunBlade said:
Kan hända att jag har en intresserad köpare. Ska höra med henne, meddelar dig så fort jag vet!
Nopes... Inget intresse där tydligen. Brist på pengar, tid och intresse.
 
Top