Nekromanti [Säljes] Uppdrag Tatooine i originalförpackning

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Coolt men samtidigt tråkigt att äventyret aldrig använts till vad det är avsett för, det vill säga att spelas.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,530
Location
Göteborg
Sant. Vi får hoppas att de hittade på något annat trevligt istället. 1989 kanske de såg första Batman på bio, eller When Harry Met Sally, samt lyssnade på Roxette non-stop i sin nyinköpta CD-spelare. Vilka rollspel som var coolast har jag dålig koll på.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
clarence redd;n319830 said:
Vilka rollspel som var coolast har jag dålig koll på.
På svenska var nya Mutant coolast med sin svarta box och sitt cyberpunkiga innehåll. På engelska var ADD 2nd ed coolast med sina supersnygga omslag och massiva innehåll. Detta enligt min högst personliga åsikt naturligtvis.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
luddwig;n319833 said:
På svenska var nya Mutant coolast med sin svarta box och sitt cyberpunkiga innehåll. På engelska var ADD 2nd ed coolast med sina supersnygga omslag och massiva innehåll. Detta enligt min högst personliga åsikt naturligtvis.
Svarta eller blå?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
wilper;n319851 said:
Svarta eller blå?
Jag minns svarta regelböcker, vita monsterpärmar och vinröda klassböcker. Fanns det blå böcker också?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
Tja. 2ed kom i två olika versioner.

Först en med blå logga och monstermanualen i pärm.

Sedan svarta böcker med röd logga, och monstermanualen i en svart bok.

Det låter som ni blandade tryckningarna i ert gäng.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
luddwig;n319859 said:
Jag minns svarta regelböcker, vita monsterpärmar och vinröda klassböcker. Fanns det blå böcker också?
AD&D2 hade tre serier med sourcebooks i omslag som låtsades vara läder: bruna klassböcker (Complete ______'s Handbook), blå DM-orienterade böcker (Arms & Equipment Guide, Complete Book of Necromancers, Monster Mythology, etc.), och gröna böcker med historiskt tema (Vikings, A Mighty Fortress, etc.). Det fanns också en serie setting-specifika böcker som primärt var guider till olika sorters rollpersoner men med en del kampanjmaterial i: Complete Spacefarer's Handbook (Spelljammer), Complete Gladiator's Handbook (Dark Sun), och Complete Sha'ir's Handbook (Al-Qadim), men de hade olika färger på omslagen.

Och det slog mig inte förrän nu att Wizards behöll färgkodningen till 3e: brun = spelarbok, blå = DM-bok.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
wilper;n319865 said:
Tja. 2ed kom i två olika versioner.

Först en med blå logga och monstermanualen i pärm.

Sedan svarta böcker med röd logga, och monstermanualen i en svart bok.

Det låter som ni blandade tryckningarna i ert gäng.
Ah, du menade att logga var blå, inte själva pärmen. Då hade vi första tryckningen, mestadels i alla fall.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
wilper;n319865 said:
Tja. 2ed kom i två olika versioner.

Först en med blå logga och monstermanualen i pärm.

Sedan svarta böcker med röd logga, och monstermanualen i en svart bok.

Det låter som ni blandade tryckningarna i ert gäng.
"Blå" är väl att ta i. Blå logga, förvisso, men den första omgången AD&D2-böcker associerar jag inte med någon färg alls, utan omslagsillustrationen täckte hela framsidan på boken. Detta till skillnad från de reviderade versionerna där omslagen agerade ram runt en illustration.

Du missade även ett mellansteg i monsterboken: en vit bok. Samma innehåll som den svarta, men där man insett att idén med lösbladssystem för monster var bättre i teorin än i praktiken.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Staffan;n319869 said:
Du missade även ett mellansteg i monsterboken: en vit bok. Samma innehåll som den svarta, men där man insett att idén med lösbladssystem för monster var bättre i teorin än i praktiken.
Den har jag haft. Ångrar lite att jag sålde den.
 
Top